Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Kommersens grå spöke

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08

Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägger jag härmed ner allt skrivande. För er som vill egna er tid åt att köpa en riktigt stor hög med prylar rekommenderar jag denna blogg.


Passar även på att bryta mot bloggportalens regler (i detta fall hets mot folkgrupp):

- NER MED NEANDERTALARNA DOM ÄR SÄMST!

  

 
 
Ingen bild

Kenn1

25 oktober 2009 17:15

Dom var bra stretchade på den tiden för det var djuupa fina knäböj killen på bilden kör..

 
Ingen bild

Gammeladepten

25 oktober 2009 20:20

Det var ju själva f-n att man inte kan får vara ifred på webben. Hur ska vi nu få entusiasm för att orka träna?
Vila i frid Over the Hill!

 
gullfot

gullfot

25 oktober 2009 20:32

OK om du ändå lägger ner så passar jag på att göra reklam här för min nya rawblogg. Jag tänker smygveganisera hela bloggosfären. http://tre-veckor-raw.blogspot.com

I övrigt hoppas jag du ångrar dig. Den enda reklam jag ser är för svampar.

http://tre-veckor-raw.blogspot.com

 
Ingen bild

Svärd

26 oktober 2009 07:26

Fortsätt blogga...

 
Micke Selvin

Micke Selvin

26 oktober 2009 08:56

Kan du inte byta blogg då? Skulle vara trist att gå miste om en av de bästa bloggarna inom triathlonområdet. Wordpress? blogger.com? Finns säkert fler som inte blivit infekterade.

http://www.mickeselvin.se

 
Ingen bild

Kapten Zoom

26 oktober 2009 09:15

Gillade din blogg, hoppas du orkar köra vidare.
Har inte sett någon störande reklam.

 
Ingen bild

Dave

26 oktober 2009 11:45

guuuu' va tråkigt! Kan du posta länken till den där pördy tjejen så att jaghar någon blogg att följa.

 
Ingen bild

Martin

26 oktober 2009 21:17

Du måste fortsätta blogga Filip!

 
Ingen bild

R

27 oktober 2009 07:40

Är detta ett försök till att undersöka hur poppis du är? :) Men jag tycker också du ska fortsätta! Effekten av reklamen förtas effektivt av de psykedelsiska svamparna..

 
Jojje

Jojje

27 oktober 2009 08:16

Filip, skit i det. Om du ska vara på riktigt någon gång och inte leva i kommersens Sveriges ska du naturligtvis inte blogga. Det är urtöntigt! Helst ska du (återigen) bo i din koja ute i skogen och äta sojagris. Plugga ur ditt nätverk nu och - Get real!

http://www.jojjekarlsson.se/blogg

 
Ingen bild

Filip

27 oktober 2009 19:06

Allesamman: Tack för de muntra tillropen men denna bloggen är nere för räkning.

 
Ingen bild

Pejlort

28 oktober 2009 13:56

Kommer Lill-Kötta att ta över bloggen?

 
Jocke B

Jocke B

28 oktober 2009 18:24

JAA! Låt Lill-Kötta gästblogga tills suget kommit tillbaka. Han har varit min hemliga idol ända sen jag läste ett av de roligaste blogginläggen någonsin, det om Filips kompisar.

Om LK kunde man läsa:
LillKötta tycker om att äta havregrynsgröt, träna och hållla käften. Lever sin eremit-lifestyle ute i storskogen. Främsta kvalité är 15-timmars pass på hojjen eller att hugga ved. Av någon anledning tävlar han aldrig men lyckas ändå hålla motivationen uppe att träna 30h i veckan utan att gnälla. Vill man bli förnedrad i vilken off-road uthållighetssport som helst är det bara att ringa LK (men han svarar aldrig).

"Tycker om att träna och hålla käften"...helt underbart!!!

http://www.joakimberggren.se

 
Per J.

Per J.

29 oktober 2009 20:18

Det vorde trist om du slutade Filip. Denna blogg har gett mig massor av inspiration (och transpiration!) att öka träningen, dessutom skriver du bra och underhållande. Fortsätt blogga!

http://topp10-2010.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gammeladepten

29 oktober 2009 22:04

Notera ordvalet i Filips slutord: "nere för räkning" . Det är ju ett uttryck från boxningen som innebär att man inte är utslagen förrän domaren har räknat till 10. Så vi kanske inte ska ge upp.

 
Ingen bild

Marcus

30 oktober 2009 21:43

Vaffan... jag har precis hittat hit. Det har redan blivit min favoritblogg och jag springer inte ens. Eller simmar. Eller cyklar...

 
Ingen bild

Antti

30 oktober 2009 23:10

Äntligen, det var på tiden... Nu är det slut med idiotiska träningstips för alla wannabee-Filips. R.I.P (Puss jag älskar dig ändå)

 
Ingen bild

johan

5 november 2009 08:05

synd att du lägger ner, den här bloggen har varit väldigt inspirerande för mig sedan mer än ett år tillbaka! men fett med respekt för att du försöker ta med dig konsumtionssamhället ner när du faller!

 
Ingen bild

Greven

6 november 2009 08:49

Gör om bloggen till ett forum istället vet jag, så slipper du lägga så mycket tid (nu när frugan uppenbarligen har förbjudit dig). Ett frågeforum av typen "fråga dr. Phil om allt du vill veta om träning och kost, (han har alltid ett snabbt svar till hands)"

 
Ingen bild

ChristerS

6 november 2009 22:42

Om vi fortsätter med kommentarerna så BLIR det ju ett forum.

 
Ingen bild

Filip

7 november 2009 10:29

Projekt "20-mila vecka har inletts".

 
Ingen bild

Pejlort

8 november 2009 11:41

Filip: Då förstår jag att du inte har tid att blogga, men snart har du. För du kommer att bli skadad, gissar främst på den gamla klassikern muskelfästet vid röven!

 
Ingen bild

Nicke Nyfiken

9 november 2009 09:52

Pejlort, eller nån annan...
Vad ska man göra om man har problem med muskelfästet vid röven?
Bara vila och stretch har inte funkat för mig...

 
Ingen bild

Filip

9 november 2009 18:58

Nicke Nyfiken: Som den cyniske Pejlort redan förutsett så har jag redan problem med hamstringmuskelfästet vid röven. Detta härstammar från att fästet lossnade -99 och har ignorerats sen dess. Ingen hjälp finns för denna fruktansvärda åkomma, när smärta dyker upp brukar jag skippa "speedwork" och istället öka mängden lite till. Problem brukar mattas efter 6-7 veckor. Stretchning gör saken värre. Styrketräning meningslöst. Möjligtsvis kan bålstyrka på fjollboll ha viss positiv effekt men är enormt tråkigt.

 
Ingen bild

Tårtan

11 november 2009 13:59

Jag fattar inte vad ni pratar om för reklam? Jag saknar bloggen!

 
Ingen bild

LN

16 november 2009 22:06

Gubbsyndromet rövont, som skaffas antingen medelst många hårda mil i många år el i expressfart på bastuklubbarna, är i det närmaste kroniskt.

Jag har motsatt erfarenhet än 20milamannen dvs fler mil - speciellt i sträck - ökar bara irritationen medan snabba saker går bra. Alltså >60' i snabb fart går inte, men om man delar upp det i tex 15x1km funkar det, 400-800m går ännu bättre. Backar är värst.

Så, om du kan nöja dig med att logga runt 10 mil/vecka och ägna ett par pass åt främst hamstring- och bålstyrka kan du hålla det på en uthärdlig nivå. Räcker i varje fall till 34'/10km 1:15/HM även för den mest talanglöse.

 
Ingen bild

greven

17 november 2009 10:58

Yo! hur går det med 20-mila egentligen? dags att sadla om till Ultra-löpning och utmana Colting eller?

 
Ingen bild

Marcus

17 november 2009 19:44

Filip, hur går det med hamstringmuskelfästet och 20-mila veckan?

 
Ingen bild

Filip

18 november 2009 13:26

LN, Marcus och Greven: Jomen, smärtan håller i sig men har hårda fakta att bara ett av de 5 ställena som hamstringarna fäster på är "under rekonstruktion". Försöker trissa upp mängden men 20-mila veckan fortsätter att vara just ett projekt några dagar till. Som LN säger så funkar korta intervaller paradoxalt nog helt ok. Tyvärr så har jag inte för avsikt att träna anaerobt eftersom det är så otacksamt att mjölksyra sig genom en Ironman :-)

 
Ingen bild

obi

18 november 2009 14:58

Jaha så nu skriver du "blogginlägg" som kommentarer?! Faen saknar bloggen juu

 
Ingen bild

Petter

19 november 2009 14:47

Jag tycker neandertalarna OCH Filip är skitbra. Börja blogga igen!

 
Ingen bild

Danne

29 november 2009 23:05

Kan nån förklara den nya Challange serien? Är den kval för nån alternativ Hawaiitävling... för de är ju lika dyra som en vanlig slot tävling....

Såg att Barcelona hade en snabb bana, Mika Luoto som körde Kalmar 08 hade ju verkligen en snabb tid, kanske en tävling för den som vill köra på en snabbare tid än Kalmar...

 
Ingen bild

Greven

10 december 2009 17:30

ska den här boegroeff-bloggen verkligen dö alltså?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Av Filip - 15 oktober 2009 19:02


   Diagrammet ovan är statistik som jag snott direkt från Stockholm marathons hemsida. Lite suddigt och dåligt format men de blå punkterna är vinnartiderna, de röda är tiden som gav 10de plats, gröna är tid för 100de plats och 250de plats är krysse...

Skapa flashcards