Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Bestraffning i huvudstaden

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad:

1) Torra kläder är skönt

2) Mat är gott

3) Bastu är urlakande

Efter en lätt joggingtur ner till simhallen så maskade jag mig genom ett simpass. Coach Mike säger att jag ska jobba mycket med muskelminnet för att hitta tillbaka till en fin simteknik, tyvärr är mina muskler lätt dementa.


 Efter simningen snackade Lelle om hur det känns att köra en ironman med 2 stressfrakturer i foten, hur kul det är att döda rådjur och hur man halstrar vildsvinskultingar över öppen eld, så bastun blev lite urdragen. På med dom blöta löpargrejorna för en mils löptur till labbet. Ingen lunch med mig så dagen bjöd på nödlösning i form av sojabitar i pesto. Avsaknaden av kolhydrater gjorde sig påmind framåt halvfyratiden när det var dags för dagens tredje pass 2x8x300m backträning följt av 12km nedjogg med ryggsäck. Träningssällskapet var enbart kjoltyg: Bambi, Jenny och Frida. Bambi har fått lite Patrik Sjöbergfasoner efter sommarens framgångar och dök som vanligt upp 20 minuter efter utsatt tid. Juste att låta träningskompisarna vänta i sina sunkiga, blöta träningskläder i snålblåsten...


Backarna gjorde tusans ont i knäna och jag bonkade totalt på hemvägen, blev omsprungen av en tant i reflexväst och pumps.


Efter en sån dag är det skönt att komma hem till lite Vila, Vänlighet och Värme och en tjej som gjort grönsakssoppa med en hyperaktiv bebis hängandes på armen. Inte dåligt det.

 
 
Ingen bild

Greven

21 oktober 2009 15:27

Har du förresten sett att på tyda.se finns det det en funktion där man ordet läses upp om man klickar på en högtalar-ikon. Orden är inlästa med en neutral svensk manlig röst utan dialekt. Utom i ETT fall. Slår man på ordet röv, ja då är det plötsligt Eddie Meduza som läser upp ordet. Sjukt alltså..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Av Filip - 15 oktober 2009 19:02


   Diagrammet ovan är statistik som jag snott direkt från Stockholm marathons hemsida. Lite suddigt och dåligt format men de blå punkterna är vinnartiderna, de röda är tiden som gav 10de plats, gröna är tid för 100de plats och 250de plats är krysse...

Skapa flashcards