Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Bestraffning med stora bokstäver

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränsen. Har faktiskt smugit in 4 lättare kvalitépass under veckan också; 8km fartlek i måndags med 4+3+2+1min till VO2max, 16x300m backe i tisdags, 25km distans med 5km ganska hårt inslag i torsdags och igår 16x300m backe igen. På backen igår gjorde Alf en bejublad comeback på 4 av intervallerna, första riktiga löpning på nästan ett år... Hoppas han kommer igång med träningen nu så jag får en till att vara dryg mot på passen.


Somatiken då? Det har varit mest småkänningar hittills men igår hörde jag att jag liksom hasade med högerfoten när jag sprang till labbet. Förändrat rörelsemönster indikerar övergång från benign till malign känning. När jag kände efter så hade jag faktiskt ganska ont i höger muskelfäste till hamstrings, samma skit som plågat mig under många år. Efter passet hade jag rejält ont och tänkte ställa in backarna på kvällen men runt lunch ringde Kicken och sa att han ville vara med och då ville ju jag inte vara sämre. Självklart kändes det bättre när vi kom igång men det krampade lite under de sista 4 intervallerna så jag tog det lugnare och bara betade av passet. 12km nedjogg efter det.  Idag blir det en mindre distansrunda med Flåsmannen och någon till, vi får se hur det artar sig.

 
 
Ingen bild

bossebus

24 oktober 2009 09:06

You "Christmas star"! =) Följer du denna?http://www.trainingbible.com/joesblog/2009/10/training-and-transition-period.html

 
Ingen bild

Gammeladepten

24 oktober 2009 18:51

Har du blivit en sån där miljagare nu? Kör en tuff kenyan på nån mil på söndag istället och sk-t i minimigränsen. Det borde väl räcka med 12 mil löpning i veckan för sub 3:15 på en mara?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Av Filip - 15 oktober 2009 19:02


   Diagrammet ovan är statistik som jag snott direkt från Stockholm marathons hemsida. Lite suddigt och dåligt format men de blå punkterna är vinnartiderna, de röda är tiden som gav 10de plats, gröna är tid för 100de plats och 250de plats är krysse...

Skapa flashcards