Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Projekt-sluta med kaffe

Av Filip - 18 januari 2009 11:29

Jag gjorde ett försök att tävla i löpning 5000m igår. Från början skulle det bli en showdown mellan Antti, Dave, Lelle, Henke och mig. Sjukdom härjar i musketörlägret så det blev bara jag och Henke som startade. Mitt pers är på 16.13 från förra årtusendet och jag trodde faktiskt att jag skulle ha en rimlig chans att slå det nu. Några av träningspassen jag gjort indikerar att formen är godare än då.  En gammal ogod vän dök dock upp redan efter 800m, hjärtrusningen. Funderade på att stanna och ställa mig på huvudet och få ner pulsen eller eventuellt kliva av och åka hem. Inget av dessa alternativ kändes så kul så jag fortsatte och hoppades på att hjärtat skulle hoppa in i rätt takt igen. Så blev det inte, sprang hela loppet med whacked 220 i puls eller nåt. Benen korkar igen direkt när detta fenomen dyker upp. Efter 2000m kom Henke som ett skott bakifrån och jag fattade inte riktigt vad som hände, jag hade inte insett att det faktiskt var jag som stod och trampade luft. 17.01 för Henke, jag 17.23 med lika mycket syra i benen som om det handlade om 400m.


Har haft denna skiten med jämna mellanrum sen jag var 16, funderar allvarligt på att bränna bort den där extra nerven som fäster på hjärtat. Ska dock göra ett försök att lägga av helt med kaffe först, inte för att jag tror det har så stor effekt men jag vet att jag oftare får problem om jag tränar efter att ha druckit kaffe. Synd att kaffe är bland de bästa jag vet...


Har en stor kanna stående på spisen just nu, ska bara ha en sista sil så jag får styrka att sluta :-)

 
 
Ingen bild

floppis

18 januari 2009 14:54

Sluta...med...kaffe?! Jag önskar dig stort lycka till men jag hoppas att vi INTE ses den närmaste veckan ;)

 
Ingen bild

Dave

18 januari 2009 17:43

Du får göra som mig fika på långpassen och inte när man inte tränar! Då blir det väldigt lite kaffe (för man har ju inte tid att dricka kaffe på långpassenfikat!)

 
Ingen bild

Stina

19 januari 2009 10:33

Lägg in en omröstning så får vi gissa hur många dagar du klarar det.

 
Ingen bild

KB

19 januari 2009 14:18

Jag är orolig för 2 saker:
1. Ditt blodvärde kommer att skjuta i höjden, redan nu med hämmat järnupptag från kaffet har du väl 165 i Hb. Du kommer att få söka dispens i framtiden.

2. Vad ska vi göra efter att vi har sprungit om vi inte ska dricka kaffe? Bara lyssna på Magnus Uggla?

 
Ingen bild

Filip

19 januari 2009 14:45

Dave, Stina och KB: Oroa er inte, det sket sig redan på lunchen... Men NU, NU ska jag aaaaldrig mer dricka kaffe.

 
Magda

Magda

20 januari 2009 08:18

tror fan jag hellre skulle sluta träna än sluta dricka kaffe

http://magdagad.blogspot

 
Ingen bild

Dave

20 januari 2009 09:59

Testa å överät dig, i detta fall drick så mycket kaffe att det får en rejäl avsmak å sedan så tänker du bara på hur äckligt det var när du drack så mycket! Fungerar för vissa. Försökte detta själv fast med glass, efter en massa glass, ville jag ändå bara ha mer... suck...

 
Ingen bild

Peljort

20 januari 2009 13:42

Man kan ju numera önska ämnen på blogginlägg här. Skulle vara kul att se en sammanställning på de bästa/främsta löparna du träffat/tränat med under hela din aktiva karriär. På olika distanser osv.
För egen del är svaret enkelt: Morgonjogg med Rizak Dirshe några månader innan han sprang 800 m på 1.45 och senasre 1500 på 3.38 Gaaaaaahhh!

 
Ingen bild

Per

20 januari 2009 13:49

Jag har också vissa problem med dubbla slag vid vila och rusning de första 1-2 km och läkaren på vårdcentralen tyckte jag skulle dra ned på kaffet, men det kan han fetglömma. Säger kardiologen samma sak så ska jag överväga att lägga löparskorna på hyllan...

 
Ingen bild

Dave

22 januari 2009 09:27

Efter din historia i bastun så mår jag ju dåligt varje gång jag äter mättat fett numera!!! Hualigen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards