Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

Sökandet efter helhet

Av Filip - 6 augusti 2009 06:58

Hoppade över den annars obligatoriska viloveckan efter en Ironman. Nu när det är sommar och fint väder känns det synd att bara pilla sig i naveln. Enkelheten i att kunna sticka ut och springa en runda i skogen i bara shorts och t-shirt eller att simma några kilometer i en sjö är helt enkelt för bra för att säga nej till.


Det känns som den muskulära återhämtningen har gått blixtsnabbt, bara 3 dagar efter loppet kände jag ingen stelhet alls i ben eller rygg. Kanske beror det på att jag inte fick ut alla krafter på löpningen. Hur som helst så ville jag se hur kroppen svarade om jag körde ett riktigt hårt pass, ibland kan man överraska sig själv när man minst anar det. Stack upp på Hammarbyhöjdens IP och körde 4x1500m med 90 sek vila så hårt jag kunde. Första varvet kändes helt underbart lätt och benen gick av sig själv, sen kände jag hur krafterna sakta rann ur mig och andningen blev tyngre och tyngre. Sista varvet var riktigt plågsamt. 90sek vila och så var de fina benen tillbaka igen, denna gång varade det roliga bara i 300m innan jag blev helt igensyrad. Fullföljde passet med ett snitt på 5.19 över de fyra 1500ingarna, ca 30-35sek långsammare än vad jag brukar ha på det passet... Jag var helt groggy resten av dagen :-)


Inför "Ö till Ö" den 6 september har vissa logistiska problem uppstått då min systers bröllop går av staplen kvällen innan. Jag letar med lykta efter någon med båt som kan köra mig från Stavsnäs till Sandhamn på natten då den sista organiserade transporten går redan på eftermiddagen den 5e. Antti och jag är grymt laddade inför denna tävlingen så det bara måste gå! Så om ni vet någon med båt som kan tänka sig att tjäna en hacka så får ni gärna höra av er!


 
 
Katarina

Katarina

6 augusti 2009 12:11

Tack för att du finns:)
Efter två veckor med pasta, pizza, 36 000 hm och Bayersk är jag åter i spenaten.
Känns helt rätt.

http://www.cykelmygg.se

 
Ingen bild

silverfisken

6 augusti 2009 14:02

Alla priser är exkl. moms.







Båttaxi kanske kan vara till hjälp. www.battaxi.se

Stavsnäs-Sandhamn
1-11 pers.
990:-
11-148 pers.
90:-/pers.

 
Ingen bild

Dave

6 augusti 2009 19:59

Kajak?

 
Ingen bild

ChristerS

6 augusti 2009 22:26

Simma? Hur svårt kan det va? Uppvärmd o färdig!

 
Ingen bild

Filip

7 augusti 2009 07:24

Katarina: Läste om ditt alpäventyr, mäktigt! Dom svenska backarna lär inte va något problem efter den resan...

Silverfisken: Hittade deras hemsida men inte dom snälla priserna. 2000kr/tim verkar det som.

 
Ingen bild

silverfisken

7 augusti 2009 09:02

Ring och snacka med hamnkapten på ksss. Finns säkert någon på ön som kan hämta dig för rimlig summa. Sandhamnsguiderna har en rib-båt, snacka med dom också.

 
Ingen bild

Dave

7 augusti 2009 09:11

Men du kommer ju inte åka under dagtid så ddte är väl därför det är dyrare. Men va faan hur stor är segerpremien?

 
Ingen bild

Stefan vattenbuffeln

7 augusti 2009 11:45

Jag ska låna ut min båt till Addnature
kollar om dom åker ut dagen innan då kanske dom kan köra dig men då har jag som krav att du är berusad

 
Ingen bild

FIlip

9 augusti 2009 06:55

Stefan: Juste, jag lovar att vara full om du lägger ner en termos med starkt, svart kaffe i båten så jag får en chans att nyktra till...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards