Alla inlägg under juli 2009

Av Filip - 4 juli 2009 13:40

Körde en 192km runda idag på hojjen med mina "vänner" Lelle och Henke. Jag är fortfarande lite sleten från förra helgens äventyr och hade vissa problem med det ryckiga tempot, ffa i backarna. Höll fanan högt men när vi kom till Torö så orkade jag inte med att längre. Tänkte att jag låter Lelle och Henke köra ner och vända sista kilometern själva så hakar jag på på tillbakavägen. Stannade vid vägkanten för en kort piss, när jag står där som bäst susar de båda musketörerna förbi i en ryslig fart. Ropar efter dom men dom låtsades inte höra.


Helt bonkad och jättemosig med bara vatten och utan pengar blev det 10 långa mil hem i min ensamhet. Säger som Bamse:- "Det är bra med vänner, även små vänner"


Lelle, en vän i nöden.


Henke,  3st 40-timmars veckor börjar ta ut sin rätt.

Av Filip - 3 juli 2009 16:09

Klockan på 05.10 Äter lätt frukost. På med shorts å gympaskor. Möter Lelle under bron, 9km till sjön i Hellas. Antti, Henke å Stefan sluter upp för 2 varv simning i den spegelblanka sjön. Snackar lite skit på bryggan. Samma väg hem genom skogen. Kan man begära mer än så här?

Av Filip - 2 juli 2009 19:44

Jag tog en rekordlång 72-timmars vila efter IM  France, en viloperiod som inte kroppen fått sen augusti 2006. Fick lite lätta känningar av välfärdssjukdomar idag och leta mig ner till poolen där coach Mike bjöd på ett försök till VO2maxintervaller i simning. Riktigt så högt kom jag väl inte men skönt att vara igång igen. Nu på eftermiddagen 17km lätt distans med Lelle, vi sprang bort till Källtorpssjön och badade lite. Vattentempen där har gått som en IT-aktie på 90-talet, från 15 grader för 3 veckor sen till 24 idag! Mysigt.


Har gjort mig förtjänt av semester då jag just submittade mitt senaste manuskript till halvt ansedda tidsskriften Free Radical Biology and Medicine. Inte riktigt lika populär som filmen Free Radicals men på god väg.


  Resten av veckan är det tänkt en träningsupptrappning på hemmaplan och sen en två veckors Sverigeturné med besök i de södra delarna av landet. Fokus ligger på att träna hårt och inte använda hjärnan i någon större utsträckning. Intellektuell säsongsvila. Planen är att köra Sövde Halv Ironman som en skojtävling och fortsätta mala mil och kvalité i lagom avvägda proportioner fram till väldigt nära inpå Kalmar och Ironman-SM. Årets bästa dag.


Imorgon väntar en stor dag: Loves första simpass! Kungsholmens fina kroppstempererade bassäng bjuder på fritt babysim...


Skapa flashcards