Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Filip - 22 juli 2009 21:47

Danilo Di Luca testade positivt för CERA inte en utan två ggr under Girot... Inte oväntat men CERA känns bara såååååå 2006 nu när 4de generationens bloddoping finns fritt tillgängligt på svarta markanden. Inga jobbiga dopingtest som kan spåra det heller. http://www.cyclingnews.com/news/di-luca-positive-for-cera-in-giro


Annars botade jag min yrsel igår med ett pass simning om 24x100m, start 1.35 Kände mig ganska uppgiven när jag vaknade på morgonen och allt snurrade som på Gröna Lund men traskade ändå ner till pölen. Efter passet så var yrseln som bortblåst! Måste ha varit den lösa kristallen som trillat in i hjärnan eller nått. Efter 3 dagar med snurr så satt dock sjösjukan i resten av dagen och magen var ganska arg. Kvällspasset löpning blev 13km zon 2 + 7x1000m HIM-speed med 120m gåvila och 3km nedjogg men skulle kört 3 tusingar till egentligen så inte 100% genomfört.


Idag cyklade jag favvopasset 4h zon 2  med 3x33min IM-puls insprängt. Kort barfota crosslöp på 2km efter intervallerna. Hoppas på medvind och solsken hela vägen fram till Kalmar nu. 



Yrslig OBT i Nackareservatet. Bra för bålstyrkan?


Skapa flashcards