Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Filip - 25 juni 2009 17:29

En sista kort uppdatering. Ska iväg och heja fram Bambi på 800m på Sollentunas GP om en liten stund. Ryktet säger mig att hon precis träningspersat på 200 så jag har höga förväntningar.


Har funderat lite på vad jag kan göra för tid på söndag. Det är givetvist svårt att sia om men den bästa svensktiden på banan är på 10.16 från 2003 och det kan jag fixa. Ett annat scenario är att jag fixar sub-10h som borde göra mig snäppet lyckligare. Lyckan är sen fullbordad om jag kan persa och ta mig under 9.47h men det kan bli riktigt tufft med tanke på de hiskeliga backarna och värmen på löpningen. Perset är ju från den snabba Kalmarbanan.


En sak som jag gett mig själve tusan på är att göra negativa splits i alla tre grenarna och dessutom se till att simningen blir som en smekning, cyklingen mild (hur man nu gör 18 mil i bergen milt) men löpningen aphård. Att negativsplitta en IM-löpning är duktigt svårt. Jag har kollat genom splittarna från Kalmar och det är tydligen bara Antti och en motionär som har lyckats med konststycket. Fysiologiskt är det en klar fördel att åtminstone ta det lite piano på cyklingen men det brukar vara lättare sagt en gjort. 


Hursomhaver, följ min framfart på www.ironman.com klicka dig fram till IM France och sen får du nog göra en "athlete tracker" då jag inte lär dyka upp på "leaderboard" förrän sista milen på löpningen:-) Även eurosport följer tävlingen men det sänds typ en vecka i efterhand.  Start 06.30 svennetid.


Fingers crossed, balls out.

Skapa flashcards