Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Filip - 24 juni 2009 14:53

Så, nu har jag släppt på träningen och ska gå och räkna timmarna till startskottet går. Körde ett sista cykeltest bara för att få lite extra data att jobba med i framtiden. Det verkar som intervallpasset jag körde i söndags inte var en lyckoträff utan en faktisk formförbättring. På pappret så har jag lyckats trycka iväg min laktatkurva 6 watt längre till höger än någonsin tidigare och det ska ju enligt teorin vara bra. Tyvärr uppfyller jag inte minimikravet "minst 5 långpass på minst 5 timmar sista 3 månaderna" så vi får se hur mycket av denna förbättringen jag kan få ut nere hos grodätarna.


Fick dessutom lite stalltips av en viss ryss hur man snabbt och behändigt ökar plasmavolymen inför varma lopp där prestationsförmågan hänger på hur väl man klarar vätskeförlusten. Inget mer glamoröst än vattenladdning följt av en socker och saltbomb kombinerat med testcykel utan fläkt... En viss molande huvudvärk infann sig efter det passet :-)


Imorgon blir det ett kort testlopp på 1000m i simning där jag tänker persa och sen är det rest & recovery som gäller ända till söndag. Mina nya armstöd till tempostyret har kommit och flaskstället också så det blir lite meckande med cykeln ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards