Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Upptrappning

Av Filip - 21 juni 2009 21:01

Det blev en bra helg, både träningsmässigt och övrigt också. Solen sken för det mesta och alla passen trillade in ganska bra, även om jag fick ändra ordningen en aning. Mest nöjd är jag nog med mina 20km i IM-fart efter ett 4 timmars cykelpass, körde utan pulsklocka och gick bara på känsla för vad som kändes som ett högst behagligt tempo med låg puls. Kollade inte tid och fart förrän jag kom i mål och det visade sig vara 4.11/km som jag bara i en mycket trevlig drömvärld skulle klara att hålla på en Ironman. Kunde knappt ha sprungit långsammare känns det som.


Idag blev det ett tufft intervallpass på Ingarö; 6x30min @ HIM-puls med 3-4 min ståvila. Fick sällskap av en kille från Valhall på två av varven men jag fick ligga i spets hela tiden så det var utan fusk. Snittade faktiskt upp hela passet på 41.2 km/h, vilket är personbästa med marginal. Men när jag kom hem var jag så trött att benen stod rakt ut. Det är väl lite som jag befarat, trycket är bra men uthållighet och åkstyrka sämre.


Nu återstår lite fininställningar av fysiologin på labbet, inget jättetufft men väldigt specifikt och någorlunda mängd. Släpper ordentligt på trycket fr.o.m onsdag så jag får fyra dagar med riktigt lugn träning innan loppet.


 
 
Edin

Edin

23 juni 2009 10:21

Lärde mig ett nytt uttryck av äldre bror Södergård som hört det av en fysiolog på ett visst Ålabb, "Fight fire with fire". Gött att det är någon som lever efter den devisen. Kör hårt och lycka till om inte annat till helgen i Frankrike. //Edin

http://www.fredrikedin.com

 
Ingen bild

Filip

25 juni 2009 07:49

Edin: Man tackar! Vänta bara till du åker på ditt VO2block på arm+benhojjen, då får du också tillämpa "fight fire with fire"...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards