Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Såja

Av Filip - 16 juni 2009 21:57

Var lite orolig ett tag att formen var på väg helt åt fel håll. Tanken var att Söndagens tävling skulle bli avstamp in i ett sista halvtufft block innan 5 dagars tapering inför IMF skulle ta vid. Jag var helt snurrig och illamående efter tävling och detta fortsatte på måndagen. Dristade mig ändå till en timme simning + 10km löpning på morgonen. När jag sen skulle springa hem från jobbet kom jag bara till Strandvägen innan jag var så yr så jag fick sätta mig på en bänk ett tag. Det snurrade lite väl mycket och jag gick resten av vägen hem. I morse  körde jag ett simpass om 10x250m men efter bara ett par serier svek krafterna mig och jag darrade mig genomresten av passet. Började tänka massa negativa tankar om att det kanske skulle gå kass i Frankrike ändå och "jag måste nog vila" och andra undanflyktstankar.


Skam den som ger sig och Lelle och jag hade redan bestämt att vi skulle köra 12x1000m med 100m gå-vila på kvällen och tanken var att starta passet och se hur det kändes. Återigen visar det sig att man inte ska lyssna på kroppen eller vara "smart". Vi hade satt 3.40 som tid att hålla, vare sig fortare eller långsammare. Ansträngningsgraden var inte mycket värre än att borsta tänderna. Puls 155-160 och snitt 3.39 och inte ens en skara fotbollspelande ungdomar med tillhörande tränare (140kg + med korv i bröd) som la cyklar på löparbanorna och 11-mannamål i kurvan kunde stoppa oss.



Det är tufft att vara musketör.



 
 
Ingen bild

Lelle

16 juni 2009 23:01

Tycker att rubriken för dagens pass skulle varit: Double impact

 
Ingen bild

Dave

17 juni 2009 15:26

Jävligt imponerande att springa så pass bra med sådana spån som hinder. Faan vad sur jag blir, hörde nämligen av lelle.

 
Ingen bild

greven

17 juni 2009 15:44

stenky kommer på midsummer party. Han ska paddla ner med Kajaken (Sea bear)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards