Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Filip - 13 juni 2009 18:21

Imorgon åker jag med familj + Nisse "Kicken" till Ånnaboda för triathlon på olympisk distans. Eller som arrangören uttrycker det på sin hemsida: "Banorna kommer troligen inte mäta exakt 5 respektive 10 km, korrekt banlängd kommer att anslås på hemsidan samt vid tävlingsområdet". Härligt. Får jag gissa på en 10,8km lång löpbana? Att Erik Strand har banrekordet på löpningen på blygsamma 40.20 säger en del om backarna och/eller längden. Men det känns som ett fint genrep inför IM France som inte heller är så himla snabb.


Träningen har varit allt annat än hård i veckan, visst har ett par bra pass genomförts men minst dubbelt så många dåliga. Jag vet inte riktigt varför men jag saknar det där fina trycket i kroppen, istället har jag en syrlig och lite svag känsla, framförallt i armarna under simningen. Det går inte särskilt sakta men det är inte den där grymma känslan av bra form i musklerna heller. Hoppas på att en ordentlig bodyslam imorgon kan ställa sakerna till rätta.


Man brukar ju säga att det är bättre att vara 10% undertränad än 1% övertränad men för psyket är det skönare att vara 100% övertränad än 1% undertränad. Det finns inget som skänker sån sinnesfrid som att vara riktigt djupt nertränad.

Skapa flashcards