Direktlänk till inlägg 31 maj 2009

Träningsresistenta bakterier

Av Filip - 31 maj 2009 12:10

Fortsatte att hålla ången uppe idag. Jag hade räknat med ett vara stel och seg inför dagens pass men isbadandet och kolhydratfrossandet igår gjorde att jag kände mig helt ok. Planen för dagen var att köra 5x5000m på bana med halvkort vila. Dave och Lelle var med så musketörerna var nästan fulltaliga. Farten var tänkt som "marathonfart" fastän ingen av oss sprungit/fullföljt en mara (utan löp+sim innan) i modern tid.


Första gick på 19.38 och kändes så lätt att tanken om att göra passet progressivt växte fram. Gå tillbaka till starten, drick lite och på att igen. 2a la vi på 19.20 och det kändes fortfarande ok. På 3de hetsade jag upp farten lite och vi gick in på 19.15 4de fick Lelle ta hand om och han började tokspringa efter 3 varv. Vi kom i mål på 18.48 typ och vi gnällde lite på Lelle att han förstört passet å tack så mycket ditt spattiga pucko etc etc. Det var inte jättemysigt för benen att köra igång den 5e intervallen och jag kände att jag borde släppa för att inte dö. Men då tänkte jag att om jag ska bryta så ska jag åtminstone spela tuff i tre varv till så jag stack iväg som jag hade eld i baken. Fick en lucka till Lelle men Dave hostharklade sig fast i ryggen. Sen rann bara tiden och varven iväg och plötsligt var vi inne på sista 2 varven. Dave dödsstapplar upp jämsides och förbi och jag börjar snegla bakåt för att hålla koll på Lelle. I mål trillar vi in på 18.17 för Dave och 18.27 för mig och Lelle en bit därefter.


Nedjoggen reducerades till en styltjogg ner till Årstaviken för att svalka de ömma musklerna. Vi var rörande överens om att det (svalkningen) var det bästa vi gjort någonsin.

 
 
Ingen bild

floppizz

31 maj 2009 14:47

Helgens kroppsmosning var väl beviset på att du deffat dig hjärnlös: det kommer gå _fett_ bra i Nice :-) Nästa år hänger jag med på EN 5000ing. mvh
/Järnlös

 
Ingen bild

Rolle

31 maj 2009 18:20

Sjukt imponerande att du ens kom ur sängen imorse! Jag som bara sprungit en mara i helgen har ju verkligen legat på latsidan!

 
Ingen bild

Dave

1 juni 2009 09:43

Det är sista gången jag har tagit åt mig att jag springer ojämnt på bana. Jämfört med dig och lelle går jag ju mer korrekt än en rolex-klocka... Tack för ett bra pass jag var helt färdig igår.

Faan Filip jag hade ju tagit på mig extra tighta badbyxor bara för din skull imorse, så var du inte där :)

Mvh Dave

Ps, var det verkligen bara de två sista varven jag sprang solo ;) Ds

 
Ingen bild

Filip

2 juni 2009 22:01

Dave: Såg dina finfina SPIF-tangas idag istället, grattis till en fin investering. Bröllopspresent eller?

 
Ingen bild

Sjöodjuret

3 juni 2009 05:53

Har du sett bilderna på mig lyckades bra med deffen veckan innan maran
http://www.marathonfoto.com/order_my_photos.cfm?BFI=zjk1k7cp1h&OID=23572009S1&CustomerNumber=U77586&Language=EN&DTS=MjAwOTA2MDIyMjQ5MTM=&Currency=SEK&Action=Remove&NegsNumber=61507133

 
Ingen bild

Filip

3 juni 2009 20:58

Sjöodjuret: Tjusigt! Ser nästan ut som du hållt en strikt vegankost hela veckan ;-)

 
Oskar

Oskar

7 juni 2009 15:47

Hej på dig! Du var mig en riktig träningsmänniska. Flitig som en myra ju.
Tänk om en annan hade lika mycket energi över.
Kämpa på nu!

Vi hörs hoppas jag!
mvh
Oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards