Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Filip - 1 maj 2009 15:55

Latexslangar är skit. Har wastat alla de 4 slangar jag har hemma i ett försök att montera ihop tempojonnen inför morgondagens duathlontävling. Nu är alla slangar slut och cykelaffärerna är stängda. Har redan varit hos Dave och lånat en ventilförlängare, slipat bort ev ojämnheter från fälgkanten, varit extremt varsam vid monteringen, pumpat upp 0.5 psi först och masserat däcket etc etc etc. Vad gör jag nu?? 

Av Filip - 1 maj 2009 12:17

Av Filip - 1 maj 2009 07:18

Idag fick jag en ordentlig sovmorgon ända till 6.30, nästan så man får liggsår efter en sån monstersömn. När jag kollar ut genom fönstret är det är klarblå himmel, nästa helt vindstilla och SMHI lovar behagliga temperaturer. Kaffet är klart och Love är pigg som en kalv nyss utsläppt på grönbete. Vad dagen har att bjuda på vet jag inte än men en distansrunda på cykeln, picknick i parken och besök av kompis är redan inbokat.


Igår simmade vi 90(?)x25m på morgonen start 30sek. Det blev cockfight mellan mig och Dave som dumt nog började tävla. Trodde jag hade honom under kontroll men underskattade honom på några av de sista viktiga 25orna så han vann. 4 dagar med mycket och högintensiv simning har satt sina spår i axlarnas glykogenlager.


På kvällen ett lite kortare tröskelpass i löpning; 8x1000m, med 100m joggvila. Började försiktigt på 3.37 och ökade ner mot 3.27 på sista. Pulsen låg (155-160) hela vägen, ett tecken på viss slitenhet eller god form välj själva.


Har fått tag i en receptbok med "rawfoodmat" som är överraskande gott och mättande. Rawfood är alltså vegansk mat som inte upphettats eller behandlats. Middagen bestod av papayafiléer på ett ton ruccola med valnötter, dadlar och en senapsvinägrett. Det lät först som en konstig fruktsallad men jag var proppmätt efteråt. Efterrätten var hallon med "grädde" gjord på enbart cashewnötter och päron med lite vaniljstång i. Lite Blondinbellavarning på att fota maten man äter så ni får hålla till godo med orden.

Ovido - Quiz & Flashcards