Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Mjahaja

Av Filip - 15 april 2009 20:55

Fick en fullständig skvallerrapport från Mallis av Lelle idag på simningen. Det var historier om totalbonkningar och långa klättringar uppför Piggen och vem som hade ont i knäna och vem som var övertränad, ur form och orakad. Och hur kallt det var i poolen.


Jag måste också revidera min tidigare post att både Lelle och Dave fått in varsin 50-timmars vecka. Det var fel, Dave hade blivit sjuk och suttit och stirrat in i väggen i 4 dagar men är nu kvar och kör en extra vecka som straff.


Här på hemmaplan får jag vända ut och in på hjärnan för att maximera/optimera det lilla jag gör träningsmässigt. Just nu kör jag en liten nedträningsperiod med medelintensiv träning för att jag snart åker på en kort sejour till någorlunda höghöjd där jag ska späka fram några extra kapillärer till min trötta muskelfibrer. 4 pass har körts de senaste 36 timmarna:


Igår fm: 1h simning, långa reps, ganska kort vila. 1.25/100 och jättetrist nackspärr av helgens cykling.

em: Cykelintervaller 4x4min @ 365 watt, 4 min rullvila. Trött i benen från måndagens cykling.

Idag fm: 1h 5min simning. Bland annat 10x200m, där jag hade fullt sjå att hålla mig på rätt sida 3-minuters strecket. Sirap.

em: Cykel 1h10min @ 220w med 20min @ 245w, 15 min @ 250w och 10min @255w. Lite för lätt för att kallas intervallpass men lite för jobbigt för att vara distans. Visste inte riktigt hur jag skulle hantera situationen faktiskt. Bestämde till slut för att detta var ett distanspass och cyklade igenom.

Kväll: Skulle tagit min kvällsrunda med Love men tvätt, e-mailande och handlande i affär tog de sista krafterna.


Dessutom kan nämnas att jag gjorde en klassisk deadline avklarning idag. För en månad sen fick reda på att jag idag senast kl 16.00 skulle lämna in en mindre skrivelse för bedömning. Uppgiften var för lätt för att jag skulle ta tag i det direkt och för tråkig för att jag skulle kunna släppa det helt ur sinnet. Så i en månads tid har detta  legat och pyrt i bakhuvudet och pytsat ut lite ångesthormoner med jämna mellanrum. Givetvis tog jag inte tag i saken förrän igår, skrev ihop skiten och cyklade som ett skott genom stan för att egenhändigt traska in till recepetionen och lämna bunten med papper kl 15.57 Ett par rödljus fick negligeras på vägen men nu är det gjort. Framförhållning blahablaha.



 
 
Ingen bild

Dave

15 april 2009 21:57

Fyra dagar? Två dagar. Tredje dagen sprang jag iaf 15km, fjärde dagen var det 6h cykel utan att äta något, samma dag fem. Dag sex kunde jag äta mat då gick det bättre.

 
Ingen bild

F2

16 april 2009 14:11

En kort sejour? Hög höjd? Men säg inte att du ska campa "uppe på" tegelhögen!? Jag kan komma med kaffe isåfall :-)

 
Ingen bild

Filip

16 april 2009 15:36

Dave: Antog att rykte om din död var en aning överdrivet!

F2: Nänä, riktig höghöjd i alperna denna gången :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards