Direktlänk till inlägg 10 april 2009

The name of the game

Av Filip - 10 april 2009 12:49

Jag har inte kännt för några gedigna uppdateringar i veckan. Dels har hamstringen misskött sig och blivit behandlad därefter, sen har jag varit fast i mitokondriernas värld på labbet till sent på kvällarna. Standardpass sådana dagar är 10km löpning till labbet och 10km hem. Men fick ett pass med arm+benintervaller med 4 minutare på 405 watt. Max syreupptag ligger stabilt på 5.4-5.45 l/min sen januari. Sen några högintensiva men korta pass på lunchraster etc.


Idag blev det andra bullar. Revelj kl 05.40 följt av frukost och sen skulle jag träffa Antti och Henke vid Hellasgården kl 07.15 Missbedömde sträcka och tid och fick börja dagen med rusning i 9km för att hinna dit. Väl där hade Antti en 24 kilometers runda i finsk och svår terräng med många surhål. Antti hade firat finska nationladagen igår (skärtorsdagen) och var lite medtagen. Lugnt och fint tempo för en gångs skull och go allround träning för löpmusklerna.


 Henke i blått med tröjan "What does it take? (To qualify for Kona). Antti i vit blykeps.


Turen gick genom Hellas och gröna milen...


Ut på grusvägarna i Tyresta reservatet....


 

Sen till havet där vi fyllde skorna med sand...



Havet var som gjort för ett pass open water simning om det varit 15 grader varmare.


Sen bar det av genom skogen tillbaka till Hellas. Jag ville förlänga och Antti föreslog att jag skulle göra en "Damage controll" på min hamstring genom att kicka en 5000ing på bana allt vad jag hade, om jag inte blev skadad då så var det nog ingen fara...


Vek av från mitt sällskap och satte riktning mot Hammarbyhöjdens IP för en kontrollerad fartökning. Väl där möttes jag av nått sorts fotbollsinferno (turnering) och bestämde mig för att förlänga runt Årstaviken istället. Började bli riktigt seg i benen men grisade ur mig dom sista 5km på 20.52 Inte snabbt men det sved som fanken. Har aldrig reflekterat över att rundan runt viken faktiskt har ett par rejäla backar.


In alles 47km på 3.45h och riktigt trött efteråt.



När jag sitter och komar utanför porten kommer...


 Liza och Love ut som ska på picknick i parken! Egentligen var jag för trött för att hänga med men Liza vet hur man lurar en trött triathlet efter ett långpass...


  Med ett marzipan-påskägg!





 
 
Ingen bild

Någon

10 april 2009 16:06

"ett marzipan-påskägg!" hehe erkänn att du underdriver, en liten godis räcker inte, givetvis hade Liza med sig hela påsen och du gick med på picknick i parken när du insåg att det inte fanns någon karra kvar hemma ;)

 
Ingen bild

Härdfeldt

11 april 2009 09:24

Såg ut att vara ett riktigt härligt löppass! 47km är riktigt bra!

 
Ingen bild

Filip

12 april 2009 07:02

Någon: det var ett STORT marzipanägg!

Filip: Ja, det var nice. HAde jag sprungit i regn längs en motorväg hade det nog bara blivit 27km...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards