Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Så ska en slipsten dras

Av Filip - 1 april 2009 21:10

En vanlig analogi i träningslära är att likna kroppen vid en bil där mat blir bränsle och förbränningen är ämnesomsättningen osv. Lite fjantigt tycker jag. Mycket bättre är att likna kroppen vid ett gnälligt och bortskämt barn. För det är lite så min kropp uppfört sig och det är även så jag har behandlat den de senaste dagarna. Barnet har börjat gnälla och dessa känsloyttringar har försökts dämpas med godis (vila) och allmän lättvilja. Alla som har haft med ett bortskämt barn att göra vet vad som händer om man en enda gång ger barnet godis när man är i affären, just det, den vill bara ha mer och mer och blir gnälligare och gnälligare.


Så jag bestämde mig för att fläska på med träningen med start igår och mycket riktigt så var det precis det som behövdes för att det skulle börja kännas bättre igen. Igår blev det en timme simning på morgonen och ett halvtufft tröskelpass på testcykeln på em. Dagen bjöd på 3800m zon 2-simning och nyss 11km löpning med lite fartinslag. All dålig känsla är som bortblåst!


Å fint väder är det oxå.

 
 
Ingen bild

flås

1 april 2009 21:57

Och för att straffa det gnälliga barnet ytterligare blir det terrängintervaller med mig imorron kanske?

 
Sofy

Sofy

1 april 2009 22:38

Själv matade jag själen med bikram-yoga. Det var en sjukt häftig upplevelse, hardcore liksom, på ett sätt man aldrig förväntat sig!

http://www.fialuttalej.blogspot.com

 
Alf

Alf

1 april 2009 23:19

Spenat - du kan ju för fasen inte bara skriva "halvtufft tröskelpass" och sedan inte delge detaljerna. Fram med siffror! Watt i stora lass!

http://alf.bloggagratis.se

 
Ingen bild

floppis

3 april 2009 10:16

Ju mer man vilar desto tröttare blir man, det var ju det jag sa. Och körde 8x1000 - 1min vila. Kör nog 30s nästa gång, så att jag inte blir så trött.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards