Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

I wish it could suck more

Av Filip - 14 mars 2009 16:11

Lördagmorgon och därmed långpass. Henke och Lelle var med såklart och eftersom Dave varit sjuklig under lång tid så hade vi fixat en stunt-musketör i form av Ö till Ö-Nisse + att vi hade celebert besök från de djupa storskogarna i form av Lill-Kötta.


Upplägget var lite drygt 30km med 6x5minuter där varje gubbe fick en intervall att bestämma fullständigt över. Den som bestämde över intervallen fick alltså bestämma när den skulle köras och hur snabbt, så det gällde att vara på alerten när rycket kom. Ganska spännande upplägg om jag får säga det själv. Det blev ganska varierande fart men vissa intervaller och personer lyckades spräcka fältet mer än andra. Snittpulsen över passet blev 150 bpm och en topp på 182 när jag försökte hänga på i Lill-köttas reptilhjärneryck. 30.5km på 2.10h in alles.


Mr och Mrs Lill-Kötta granskar brorsonen.

 
 
Ingen bild

Lelle

14 mars 2009 16:38

Så jävla roligt! Som ett linjelopp i cykel!

 
Ingen bild

henke

14 mars 2009 17:22

Mycket härligt gästspel! Det är bara inse att man måste träna mer och hårdare

 
Ingen bild

Dave

15 mars 2009 14:36

Du kan väl ta mina sjukdommar innan du önskar att det kunde vara värre.

 
Ingen bild

Filip

15 mars 2009 18:36

Henke och Lelle: Tack gubbar, ett riktigt fint pass. Jag tror Lill-Kötta uppskattade det också, han tränar ju alltid ensam annars!

Dave: Nää, sjukdomar suger på ett tråkigt sätt. Hur går det med bredspektrum medicineringen?

 
Ingen bild

henke

17 mars 2009 13:26

Neeej, jag vill inte se sånt. Jag älskar min hamburgare med bacon och bea. Varför ska man aldrig få njuta i fred?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards