Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

2x3=tjejstryk

Av Filip - 14 januari 2009 21:10

Tre pass om dan i två dagar. Inga särskilda mängder men hög intensitet. Upplägget har varit simning på morgonen, testcykel till lunch och löpning efter jobbet. Efter simningen (hård!) igår så blev det styrkejobb på hojjen 40 kadens i zon 3, puls 145-152. Sen 13km löpning på kvällen. Dagens morgon gav mig en distansrunda simning. Lunch erbjöd maxtest på cykeln i densitetskammaren. Kan inte med ord beskriva hur jobbigt detta var. Därefter gavs jag nära två timmars vila innan det var dags för zon 7-jobb på Bosön med Bambi. Passet blev 7x500m med 2.5  min vila. Benen var klibbiga och smärtsamt tunga, snitt 1.28, Bambi sekunden bättre... Snabb är hon nu tösabiten! På väg hem mötte jag Flåsmannen men han körde näsan i vädret och ville inte kännas vid mig, kanske var han arg för att jag dissade hans intervallstege idag? Nåväl, snabb cykling från Ropsten till Söder för vaktande av 13 månaders barn. Trött nu.

 
 
Ingen bild

Synskadad flåsman

14 januari 2009 21:34

Det var alltså dig jag mötte i kallhålet. Nä, jag fokuserade mest på att vara irriterad på kärringen som gick mitt i vägen när jag kom ångande på stålhäst på isig väg.

 
Alf

Alf

14 januari 2009 23:16

Haha. Jag såg cykelbilderna från kylskåpet. Hörde också att du hade en bra saturation i blodet. Vad härnäst? I en frysbox kanske?

http://alf.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filip

15 januari 2009 06:27

Flås: Hehe, ja du såg rätt fokuserad ut där du cyklade.

Alf: Du borde testa! Saturationen gled ner på 65%...

 
Ingen bild

Andreas

15 januari 2009 09:50

Va fasen är en densitetskammare??

 
Ingen bild

floppis pluggar till tentan....

15 januari 2009 16:12

Låter som om sub2 har cyklat i en gigantisk BodPod, men där bruka man ju mäta fetma så var kommer saturationen in i bilden? 65% i blandat venös blod? Vad ligger syrefattighetsvärldsrekordet på? Låter iallafall roligare än att mäta core-värme under arbete med en slang i näsan å termometer i magen.

 
Ingen bild

Filip

15 januari 2009 16:26

Andreas: medicinsk hemlighet....
Floppis: 65% i arteriell syremättnad var det. Lungorna klarade inte trycket verkar det som.

 
Ingen bild

flo..blablabla

15 januari 2009 16:33

Det var gravt hypoxiska förhållanden i kammaren alltså?

 
Ingen bild

Stefan R

15 januari 2009 17:13

Uppskattar bloggen! Skulle man inte kunna få en presentation av dina träningskompisar som figurerar titt som tätt. Vilka är Flås, Bambi, Heartbreak Dave och Lill-Kötta tex?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards