Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Långpanna in the snöslush

Av Filip - 11 januari 2009 17:43

16 timmar efter intervallerna mötte Flås och jag upp för ett kortare långpass i halkan. Obanad terräng är det enda Flås´ benhinnor accepterar så det blev en sväng i Nackareservatet. En fartökning lades in på en isig golfbana, vilket pressade upp min puls till 165-170 bpm i 15 minuter. Trots frustrerande halka blev det ett bra pass. Flås erkände vid hemkomst att bonken var runt hörnet och att han kämpat för att hålla masken så att jag inte skulle misstänka något. Det är väldigt viktigt att ens träningspartner inte får reda på att man är sliten, det ska lidas i tysthet.


Detta är den stora skillnaden på killar, jämfört med tjejer som tränar ihop. Ett faktum som Bambi bistert fick erfara när hon tränade med 3 killar igår :-) Som kille är det helt ok att kläcka ur sig något som "fan vilket fult löpsteg du har" eller "oj oj, här kommer en som inte hållit igen på julmaten". Dessutom är det viktigt att berätta hur mycket man tränade imorse eller hur slitna benen är som en extra garanti om passet inte skulle gå så bra. Det är även helt ok att jaga varandra med illaluktande spikskor efter avklarat pass. För tjejer som tränar ihop är det tvärtom, där gäller det att överösa varandra med smicker, dunka varann i ryggen mellan varje intervall och berömma varandras finfina nya kläder. Kritiken kommer inte förrän någon lämnar rummet; "hur kunde hon ha en röd tröja till dom där skorna, guuuud liksom". Bara att hänga en stund i vilken idrottshall som helst så får man snart kvitto på att det är så det funkar.

 
 
Ingen bild

Dave

11 januari 2009 18:31

Det bästa som har skrivits på länge inom Svensk triathlonbloggning!

Ang. boxningsutmaningen så vill jag ju tillägga att jag gärna är med, dels med tanke på att jag skall gifta mig i vår (svensexa....kan vara bra att öva upp de gamla takterna), dessutom har jag en boxningsvinst (tournament style dessutom!) från min ungdom, så Filip du kommer nog mest slå luftslag mot mig om du inte vet hur man boxas (lätt att läsa folk som inte kan...)

Givetvis så finns vinst-pokalen för allmän beskådan hemma hos mig, ifall någon tror att jag luras, dock så måste jag tillägga att jag inte släpar med den till en simträning pga dess storlek och vikt.

Mvh Dave

 
Magda

Magda

11 januari 2009 20:12

Dave! Det är ju alldeles lysande. Coach M trodde nämligen du skulle banga. Det är dock inte Filip du ska möta, utan förstnämnde. Dags för Mike att börja träna med andra ord.

http://magdagad.blogspot

 
Ingen bild

Lii

11 januari 2009 20:30

För att inte tala om boxarens funktion i hemmet :)

 
Ingen bild

Filip

12 januari 2009 12:09

Dave: Det är mest din räckvidd jag oroar mig för. Med tanke på dina 101% långsamma muskelfibrer så blir det nog inte så mycket kraft i slagen. Är det pokalen som står högst upp på hyllan bland alla spritflaskorna ? :-)

 
Ingen bild

Stefan

12 januari 2009 18:08

Dave du kan få köra mot mig/Stefan

 
Ingen bild

Filip

12 januari 2009 20:30

Stefan: Haha, Sjöodjuret mot Heartbreak! Fram med popcornen!

 
Ingen bild

Dave

12 januari 2009 21:11

Av samma anledning som att Filip inte borde möta mig, så skulle jag lägga mig snabbare än snabbast ifall jag skulle hamna i ringen mot dig Stefan!!! Du är inte bara bra mycket större och starkare du KAN (läs=jävligt bra) ju boxas dessutom!

Mvh Dave

 
Ingen bild

Dave

12 januari 2009 21:50

Btw, glömde tillägga jag är småförkyld så jag har två vilodagar. Dessutom det jag ville ha sagt i förra meddelandet var: "Är det snabba muskelfibrer eller bra teknik som gör dig snabb i poolen?".

 
Ingen bild

Stina

13 januari 2009 09:08

Min manliga chef beodrade mig till simhallen 6,30 för att jag skulle knäcka en kille på IT-avdelningen.

 
Ingen bild

floppizz

13 januari 2009 11:22

Dave: "Är det snabba muskelfibrer eller bra teknik som gör dig snabb i poolen?".
- Snabba muskelfibrer med bra teknik, såklart. Det är därför sub2 inte är snabb i poolen.

 
Ingen bild

Dave

14 januari 2009 10:04

Floppizz, dööööhh, var ju det som var min poäng varför sub2 skulle få storstryk i en boxningsmatch!

 
Magda

Magda

14 januari 2009 14:17

Hörrni grabbar, sluta snacka börja jabba ;-)

http://magdagad.blogspot

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards