Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Islossning

Av Filip - 8 januari 2009 12:22

Idag lämnade jag en halvliter snor i bassängen på Eriksdalsbadet. Första passet med riktigt tryck efter sjukdomen, det kändes lite halvdant i bihålorna när jag vaknade imorse men lite sympatikuspåslag och klor så lossnade det ordentligt :-) Passet för mig blev:

150 insim

10x50m teknik vila 10'

400ing catch-up+skovel

12x25 sprint

3x(25max+125hårt+3x50 löst)

50 bad

Märkligt nog kändes det riktigt bra i kroppen idag. Fick orders av coach att hålla igen så jag låg bara i ledet och tänkte på tekniken, hängde med riktigt bra utan att det blev jobbigt.

Gött att vara tillbaka i gamla fina rutiner igen efter uppehållet!

 
 
Marcus

Marcus

8 januari 2009 13:26

Se vad lite vila kan göra :-)

I din 2009-plan. Hur hade du tänkt med vila där? Någon heldag eller?

http://www.inormanforironman.blogspot.com

 
Ingen bild

Filip

8 januari 2009 13:36

Nä, inga vilodagar. Jag tycker det är så bedrövligt att vila. Paradoxalt nog brukar jag också bli skadad/få känningar så fort jag tar en vilodag!

FYI så är skoterhandskar och dubbla underställ detta enda som funkar om man måste cykla i 10 minus...

 
Ingen bild

Dave

8 januari 2009 13:58

Marcus! Skärpning, helgdagar tränar man på! Vilodagar då jobbar man, om man inte är proffs vill säga..

 
Marcus

Marcus

8 januari 2009 15:37

Dave: Det är skillnad på heldag och helgdag.

http://www.inormanforironman.blogspot.com

 
Ingen bild

Lundin

8 januari 2009 16:47

Nu har jag inhandlat lite olivblad. Ska man dricka det varje dag eller bara när man har känningar av något jävelskap?

 
Ingen bild

Filip

8 januari 2009 18:48

Lundin: När jävelskap är på gång eller misstänks vara på gång eller är i full fart. Man får mortla ner bladen till pulver och sen låta det dra i en 10 minuter. Typ 3-4 ggr om dan. Grattis till inköpet, dina sjukdagar är förbi! Smakar piss dock.

 
Lundin, igen

Lundin, igen

8 januari 2009 21:32

En sista fråga; hur många blad tar du till en kopp?

http://bloggen.lundintriathlon.com

 
Ingen bild

Filip

9 januari 2009 09:04

Lundin: 8 blad kanske, för en fränare pissmak, 10st :-)

 
Ingen bild

Anders L

9 januari 2009 19:50

Olivblad??! Själv kör jag med ingerfära-avkok men det är bara om man åkt på en riktigt jävlig förkylning och t ex tänker springa en PB-mara dagen efter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards