Direktlänk till inlägg 5 december 2008

Rituellt lidande

Av Filip - 5 december 2008 21:52

De där simpassen på 5000m tidigt på morgonen börjar bli en riktigt dålig ovana. Det är jag, Dave och Lelle som på något sätt trissat upp nivån så att allt kortare än 5000 är ett klart misslyckande. Om någon ger sig för tidigt eller måste iväg till jobbet i tid möts detta ofta av ett föraktfullt fnysande av de andra eller någon halvtyken kommentar om att badbrallorna börjar sitta tight. 5000m är lugnt om man har en bra dag men har man kassa armar någon dag så är det ett 90 minuter långt lidande.


Idag hade Dave fått spel och tyckte vi skulle köra 5000m non-stop (=ganska knäckande). Vi hängde på halvhjärtat i 1700m men sen fick jag ett psykbryt och stannade vid kanten. Lelle var inte sen att stanna heller men Dave fortsatte oförtrutet. INTE bra, Dave är ju den man absolut inte vill släppa iväg träningsmässigt. Därför bestämde vi oss för att sabba passet för Dave genom att jag la mig brevid och störde som fan medan Lelle krafsade honom under fötterna. Kontinuerligt. Henke dök upp efter ett tag och då hade vi verkligen låst in Dave i en fin box och han gav mycket riktigt upp redan någon gång innan 4000m, med kommentaren "moget grabbar, moget".  Sen snacka vi skit i bastun i en kvart. Ett roligt pass! Just det, vi hann träna undervattenssimning och start från pall med. Mycket välgörande.


Men igår kväll hade jag ett väldigt seriöst och bra pass. Efter 45 minuter testcykel hade jag bestämt mig för att springa lite men inte hur långt eller hur snabbt, bara ut och springa. Det kändes superbra direkt och benen pinnade på av sig själva. Jag hade inte ens någon klocka på mig utan sprang på känsla. Ibland kommer man ju in ett sånt där härligt flow när man springer och igår kändes det hur fint som helst. Jag sprang på gatorna för det börjar bli lite tjatigt att springa runt i Lill-jansskogen. Eftersom jag är urkass på den stockholmska geografin tappade jag bort mig ganska snart men sprang bara på utan att bry mig så mycket. Efter ett tag började jag känna mig lite trött och började fundera på hemvägen, letade efter landmärken eller skyltar så jag skulle känna igen mig men det var mest en massa hus överallt. Fick fråga en tant vad området jag var i hette;

-"Viggbyholm", svarade hon.

Jaha, Viggbyholm, det har jag ju aldrig hört talas om. Det visade sig att jag sprungit hur långt som helst i min trance och var en bra bit norr om Djursholm typ! Fatta hur väck en vänsterterrorist som jag måste vara för att sprínga genom Djursholm utan att bli ett dugg uppretad på de dyra lyxvillorna , mercorna på uppfarterna och golfbanor mm mm :-)

Ett bra pass blev det och nu är det fredag.

 
 
Alf

Alf

5 december 2008 23:30

Vafan, Viggbyholm?! Det är ju i Täby. Hur länge sprang du egentligen?

2000m imorrn start 1630, alt. 1500m på söndag. Välja och vraka.

http://alf.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dave

6 december 2008 10:44

Har inte för mig att jag sagt, moget grabbar moget. Måste ju erkänna att jag är lite besviken på er, här ligger man vaken hela natten för att konstruera ett roligt pass och så sabbar ni det bara. :) Roligast var väl när jag sa det till Lelle och det tog honom 100m att förstå att jag skämtade.

Du missade ett halvlojt pass med Henke imorse, jag sprang milspåret på 46:00, han väntade en del på mig och hängde av mig sista 400m och avslutade på 45:42, vilket får ses som en helt okej tid. Kan dessutom erkänna att jag pratade väldigt lite då det var snabbare än prattempo denna gång!

Höres David

 
Ingen bild

Filip

6 december 2008 11:06

vadå 46 på milen, vadå inte snacktempo? Du menar 36 va? Vi sprang ju typ i 3.50-tempo förra helgen.

 
Ingen bild

Dave

6 december 2008 12:26

Kollade resultatet på hellasloppet i år å det var vinnar tid på 34, tänkte va faan vad snabbt, men banan var två varv på 5:an, snacka om skillnad, det är ju värsta motorvägen jämfört med 10:an.

Dave

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards