Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Undantaget som bekräftar

Av Filip - 1 december 2008 11:34

Dom fyra musketörerna körde långpass i lördags. Det var ganska mycket testosteron inblandat så de första kilometrarna när vi satte av var det fullständigt klappjakt. Framförallt gick det fort i nedförbackar och på hala partier. Ett pass med onaturliga intervaller om man så vill. Lugnt avslut gjorde dock att snittpulsen stannade på 138 och ca 26km totalt.


När jag kom hem var jag fullständigt slut och sov middag i tre timmar plus elva timmar till sen på natten. Jag var helt övertygad om att jag var på väg att bli sjuk för det gjorde ont i kroppen och jag låg och småfrös hela natten. MEN när jag vaknade vara allt groll glömt och jag hade en ny kropp kändes det som. Trots det tog jag en vilodag på söndagen för att ladda inför en ny tuff träningsvecka. Egentligen är det nästan en dödssynd att vila på söndagar, ffa för att man då tror att man kan ta ut svängarna på lördagkvällen. Men det är ju som dom säger "There´s little difference between a rut and a grave, save for the depth". Chocka kroppen typ.


Dessutom lades 3 timmar av dagen på en profylaxkurs där jag lärde mig hantera smärta... Fick bl.a reda på att förlossningsvärkar varar i ca 60 sek och en ny börjar varannan minut. Jag ville gärna göra en liknelse med 400ingar med 60sek joggvila, men det blev inte så populärt.


Imorse simmade samma musketörer som ovan, följande 5000m:

200m insim

4x50m fart 1-4

20x200m, 20 sek vila, zon 2. 10 sammansatt, 10 arm.

4x50m 25 sprint-25 flyt

2x100m hypoxi

200m bad

Återigen var det spökskrivaren "Lelles syrra" som gjort passet. Ikväll cykel.

 
 
Ingen bild

Dave

1 december 2008 13:39

äääh störtlöjligt å snacka testosteron, var ju prattempo ju! :)

 
Ingen bild

Dave

1 december 2008 13:41

Du kommer ihågs lelles pass fel, hypoxin var före 4*50 hårt/lugnt, en parantes. Kul förresten att du var BÄST på profylaxkursen ;)

 
Alf

Alf

1 december 2008 18:50

Vad är det jag ser. Ännu en vilodag!

Du börjar sent om sider förstå att man kan bli bättre av att vila också, hehe.

Btw så missade du sprintsen idag igen. Seeegt var det. Backe imorrn väl?

http://alf.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dave

2 december 2008 13:42

Min högra kind tycker att du skall klippa tånaglarna ;)

 
Ingen bild

Filip

2 december 2008 15:51

Alf: Ett olycksfall i arbetet inget annat!
Dave: Håll lite mer till höger när du kovänder så klarar du dig :-)

 
Ingen bild

Dave

2 december 2008 16:10

Nja, jag höll faktiskt till höger, men däremot får jag väl skylla mig själv för att jag "höll dina" fötter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards