Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Luften är fri

Av Filip - 25 november 2008 12:52

En sak som absolut är bättre med löpning och cykling jämfört med simning är att man har fri tillgång på syre på de 2 förstnämnda. Fastän jag simmar med 2-takt på allt som är hårdare än zon 2 så upplever jag att det är lite snålt tilltaget med luft. Ändå finns det dom som kan köra 3-takt i tävlingstempo, fattar inte hur det går till.


Så ett par timmar innan gryningen blev det 5500m 2-takt åt höger på följande manér:

200insim

3x(500ss-400catch-300ss-200catch-100ss) zon 3 och ca 15 sek vila och som "vila" mellan varje set körde vi 4x100m start 1.30, zon 5. Ååh gud vad skönt att få vila...


Ikväll ska det bli backträning igen men vi har svårt att lokalisera en lokal där man kan tokspringa snabba intervaller utan att ha sönder sig. Det lutar åt löpbandet här på labbet för min del.


Flåsmannen (a.k.a Södergård den äldre, Zatopek, Laser etc) har utmanat mig att på årsdagen av detta pass, upprepa detsamma ute på Bosön. Ryktet säger att Flås för tillfället kämpar med 5 kilos övervikt och sågs senast utanför McDonalds där han blivit utkastad då han hotat en anställd när denne inte ville lägga ner 4 av Flås' powerbars i fritösen... Jag kan hälsa att min goda form håller i sig och det kommer krävas mycket snabba tider för att ta hem passet!

 
 
Ingen bild

Flåsmannen

25 november 2008 21:38

Fin omröstning du har Filip, jag verkar ha läsarna på min sida. Hitills. Men det står 2min vila där. Vi körde ju 3min förra året, är det ändringar på g eller bara schlarv?

Förresten, är det LK som är hemlig???

 
Ingen bild

Coach Mike

25 november 2008 21:59

Ta med snorkeln nästa vecka så får du andas så mycket du vill.

 
Ingen bild

Pejlort

25 november 2008 22:26

Flåsmannen ser visserligen ut som en äldre man med allvarlig osteoporos i ryggraden när han springer, men dessvärre talar den långa vilan för Flåsis. Tror han hinner ansamla sin talang under hela 3 minuter, åtminstone under de 3 första tusingarna och det kan räcka till totalseger:-(

 
Alf

Alf

26 november 2008 07:30

Var det inte 3min vila mellan tusingarna?

Hmm, hemlig gäst...Lill-Kötta?

http://alf.bloggagratis.se

 
Ingen bild

floppis

26 november 2008 10:18

När du släpper snittet på löpbandsbackarna så blir det lättare att bedöma dina chanser att klå Flås. Seså, upp med dem!

 
Ingen bild

Filip

26 november 2008 12:37

Flås: Just det 3 minuter gäller! Det är inte LK...

Coach M: Men snorkeln har ju ett dead-space på en halvmeter och är tilltäppt i ena änden! Sjukt lite syre i den.

Pejlort: Jo Flås kan konsten att åldras typ 30år på några minuter när han tar i. Jag borde korta ner vilan för att öka mina chanser. Men mot 80ml i testvärde hjälper inte mycket.

Alf: NEJ!

Floppis: Har inte dom, ändrade och grejjade hela tiden. Men jag avslutade med att ställa in bandet på 2.11/km (Noah N:s världsrekord på 1000m). Orkade i exakt 43 sek :-)

 
Ingen bild

Dave

26 november 2008 13:10

mmmmmmm, friterad powerbar! gottgottigottgott!

 
Ingen bild

Coach Mike

26 november 2008 15:49

Du får iaf andas NÄR du vill med snorak!

 
Ingen bild

Lelle

26 november 2008 16:03

Om du är lika stark som på de avslutande 11x100 idag.... Jag tror på Filip! Grymt bra kört i morse.

 
Ingen bild

Filip

26 november 2008 16:10

Dave: Bad habits die hard!

 
Ingen bild

floppis

26 november 2008 17:09

Att kläcka idén "ja, backpass på löpband!" är lite... freaky! Jag avskaffade backarna och körde snöpulsnings-OBT med pannlampa i skogen. Tack för inspirationen. Det var också jobbigt (...att hänga med 2.40-på-maran-orienteraren)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards