Alla inlägg den 24 november 2008

Av Filip - 24 november 2008 17:57

Ny vecka och nya upptåg. Lelle och jag kom på att vi ska dra igång simningen lite mer. Så ribban är lagd på 30000m innan söndag kl 24.00, den som bangar kommer punka på nästa tävling. Jag uppfattade att även Dave antog utmaningen. Kan nån göteborgare hålla koll på honom så han gör sina metrar när han är där med jobbet i veckan?

 5100m avverkades således med start 06.30 Passet såg ut så här:

100 insim, dagens snabbaste hundring men det är så jäkla kallt att doppa sig så man måste toksimma i början för att få upp värmen.

5x100

5x150

10x200

5x150

5x100

10 sek vila mellan allt och hundra skovling mellan varje set.

100 bad. Sen tog det 40(!) minuter att cykla genom ett snöfyllt stockholm utspätt med rabiata karriärsmänniskor som skulle producera BNP.


På eftermiddagen ringde Liza och sa att hon glömt nycklarna så jag fick möblera om i träningen och kasta mig upp på plast och el-hästen (Monark 839E) och köra 4x4min på 345watt och sen göra de 40 minutrarna genom stan en gång till, nu med ytterligare en dm snö.


En rolig parentes är att den nyblivne veganen Lelle skulle belöna sig med en pizza efter vårat långpass igår. Han tänkte att en vegetarisk pizza är ju helt ok liksom, sen kom han på att han inte kunde ha ost på heller. Inte lite bitter över att sitta där med en vegetarisk utan ost när hans tjej käkade värsta ostdrypande historien...

-"Faen, jag kunde ju lika gärna ha skalat en morot och lagt på ett rostbröd liksom"

Skapa flashcards