Direktlänk till inlägg 11 november 2008

Tredje gången gillt

Av Filip - 11 november 2008 08:43

Jag har två ggr tidigare tagit klåfingriga cykeltjuvar på bar gärning när de försökt stjäla min kalasfina blåa Crescent Freke. Bägge gångerna har jag kommit ut i grevens tid och lyckats återta min cykel. En gemensam nämnare för cykeltjuvar verkar vara att det är väldigt sorgliga karaktärer. En av dom tackade mig för att jag inte slog ned honom och berättade en lång histioria om hur han fått stryck av två killar förra veckan när han försökte ta deras cykel...


  I nattens skitväder stod min ögonsten fastlåst vid en skylt utanför min lägenhet och när jag kom ut imorse så hade någon lyckats skruva av hela ovandelen av skylten och lyft cykeln med lås upp över hela stången! Snöpligast av allt är att jag satte på sprillans nya Gatorskin slicks på hjulen och dessutom hade den fått en ny sadel och ny kassett förra veckan.


Så det var bara att vända i dörren, svida om till löparkläder och springa 8km till labbet med 12kg i ryggsäcken.


Så här ser min cykel ut, fast nu med  smala slicks istället för MTB-däck. Ser ni något som liknar min cykel kan ni kontakta mig (filip.larsen@gih.se).


 Bilden är från en multisporttävling i Göteborg. Killen precis bakom mig är Lill-Kötta, den som kommer vara ansvarig för fritagning samt vedergällning när min cykel återfinnes. Om den som stulit cykeln känner sig rädd nu (det bör du vara) så har du fri amnesti fram till onsdag den 12 november kl 22.00 att återlämna cykeln utanför Eriksdalsbadet.



 
 
Ingen bild

Mela

11 november 2008 09:26

Surt! EXAKT samma hände mig för en månad sen ungefär. Förutom att det var en röd Kona då, som jag hade kraschat med och därför hade en väldigt fin silverfärgad framgaffel på. Skylten stog där, fint lutad mot en soptunna. Var tvungen att gnugga mig i ögonen flera gånger innan jag trodde det... Och på försäkringsbolags sedvanligt fina sätt så vill de ersätta ungefär en tredjedel av kvittot som jag lämnade in. Det är roligt nästan jämt!

 
Fredrika

Fredrika

11 november 2008 09:48

Ämenvafan vad trist. Hoppas du får den tillbaka. Varför gör människor sånt? Idioter.

http://gullfot.blogspot.com

 
Ingen bild

Alf

11 november 2008 09:57

Nej, vad segt!

Du vet att det inte var jag iaf. Skulle ju inte ens röra den där cykeln med en tång, sas.

Nu får du iaf ett gyllene tillfälle att införskaffa en mer modern mtb!



 
Magda

Magda

11 november 2008 10:05

hm, har du nåt annat man kan sno? verkar va ett bra sätt att träffa LK :-)

ser jag nån i krokarna på den blå faran så klubbar jag ner tjyven.

http://magdagad.blogspot

 
Ingen bild

Pejlort

11 november 2008 10:39

Som talesättet säger: "Du hittar inte Lill-Kötta, Lill-Kötta hittar dig!"

Surt:(

 
Ingen bild

Dave

11 november 2008 10:57

Nej vad tråkigt! Hoppas han använder amnestin...

 
Ingen bild

floppis

11 november 2008 14:22

Menvaafan :-( Ser jag en jävel på den stulna blå faran så ringer jag Magda, direkt!

 
Ingen bild

Filip

12 november 2008 14:49

Floppis, Dave, Pejlort, Magda, Alf, Fredrika och Mela: -Jäklar vilken uppslutning kring min stulna cykel! Perfekt, då ökar chanserna att någon hittar den så att den kan fritas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards