Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

mellanstadieromantik

Av Filip - 22 oktober 2008 21:33

I mellanstadiet fick vi ibland uppgifter som t.ex att ta reda på allt vi kunde om hur man gör bröd eller liknande meningslös kunskap. Det vi lärt oss skulle sen presenteras på något av följande sätt:


-Overheadpresentation med handritade bilder och figurer. Värsta överkursen, det var nog bara Robban, klassens ljushuvud, som vågade sig på den tuffa uppgiften.


-Läsa innantill på papper och rita förklarande figur på svarta tavlan, min favorit, lagom svårt liksom.


-Läsa innantill på papper och inte titta upp en enda gång. 50% av klassen valde denna presentationsform.


-"Vet du att"-frågor: det riktigt breda racket för dom som hade svårt att bilda fullständiga meningar, perfekt nödlösning om man var slut i skallen.


 Således:

Vet du att? Idag har jag bara simmat och inte tränat något annat.

Vet du att? Det var delvis Bambis fel, hon sa att jag inte skulle bli sämre om jag hoppade  över eftermiddagspasset.

Vet du att? Jag har ändå fått in hygglig träning tidigare i veckan, t.ex ett maffigt cykelpass med 1 timme där varannan minut gick på 245 watt och varannan på 305 watt

Vet du att? Floppis ska få recept på doping nu. Lagligt.

Vet du att? Jag är kattvakt nu.

Vet du att? Idag åt jag ett helt block stekt tofu till middag.

Vet du att? Det var gott.

Vet du att? Jag gjorde ett maxtest i löpning igår, jag hade 5.2 l/min som vanligt.

Vet du att? Jag även maxtestade min svåger igår.

Vet du att? Han blev trött

Vet du att? Imorgon ringer klockan 05.30

Vet du att? Den gör det varje morgon.

Vet du att? Detta börjar bli tjatigt.

Vet du att? Jag oxå  vill köra Ironman Arizona.

Vet du att?  Jag bara kan drömma om det nu när jag ska bli pappa.



 
 
Ingen bild

Pär

23 oktober 2008 08:05

GRATTIS!

 
Ingen bild

Pejlort

23 oktober 2008 09:33

Vad mkt du minns från mellanstadiet, själv minns jag bara handtennisen, pingis i källaren, orientering med Claes och självklart Anna Rapp!
Det enda oväntade inslaget i din "Vet du att-lista" var kattpassningen. Tur att inte LK har internet!

 
Ingen bild

Dave

23 oktober 2008 10:16

Jag hade en egen teknik, innan jag fick låga HB-värden så hade jag görbra minne, så jag lärde mig allt jag skulle säga utantill och ju mer jag läste upp ur minnet, desto snabbare gick det. På slutet av mina föredrag gällde det verkligen att anteckna fort ifall man skulle ha en chans :)

 
Ingen bild

Andreas

23 oktober 2008 11:10

Grattis!

 
Anders L

Anders L

23 oktober 2008 13:21

Så du ska bli pappa, Grattis! Som medlem i klubben för förkylda småbarnsföräldrar som tränar triathlon när de borde sova kan jag bara säga hurra för trainern, barnvagnslöpningen och fjollbollen :)

http://askanbloggar.blogspot.com

 
Ingen bild

Filip

23 oktober 2008 17:38

Man tackar för gratulationerna ;-)
Anders: Trainern är jag bekant med sen länge, en aerodym´namsik barnvagn har jag redan sett ut, fjollbollen får nog förbli orörd. Dessutom kanske ett bredspektrum-antibiotika i vällingen kan mota Olle i grind när det väl blir dax för dagis...

Pejlort: Haha, handtennis! 99%ig populäritet. Och sen får du ju inte glömma din mäktiga frigolithatt som du hade i ur och skur. Eller armbrytarbänken du gjorde hos Trä-Hitler. Respekt mannen!

Dave: Gick du verkligen ut mellanstadiet? Trodde du var autodidakt??

 
Ingen bild

storstefan

23 oktober 2008 18:17

Grattis Filip
välkommen till gänget ställ klockan på 4 efter födseln (jag vill också göra maxtest)

 
Ingen bild

Veteranadepten

23 oktober 2008 21:14

Vet du att? Det alldeles säkert finns nån annan förälder som kan passa barnet på babysimmet, så att du kan köra några maxlängder
Vet du att? Det inte finns några lattefarsor, så du kan träna istället för att hänga på trendiga kaféer
Vet du att? Små barn somnar tidigt, så att du hinner ut en sväng före midnatt
Vet du att? Små barn vaknar så tidigt att 05:30 känns som sovmorgon

 
Ingen bild

Dave

24 oktober 2008 12:28

autodidakt eller inte, grundskolan är det lagkrav på att man skall gå ut. Kan ju för övrigt tillägga att jag har en "gedigen" universitetsutbildning :)

Simmade du imorse? Jag valde att simma ikväll med spif istället.

 
Ingen bild

Anders L

24 oktober 2008 19:12

Förresten det är inte din gamla lärare som driver den berömda "Vet ni?" -butiken på Möllan i Malmö?
http://photos1.blogger.com/blogger/8160/1878/1600/DSCF1511.jpg

 
Ingen bild

Alva

24 oktober 2008 21:47

Grattis, vad roligt, nu blev jag glad! När är det dags? Vet inte om jag läst in för mycket, men jag har tyckt mig läsa det mellan raderna flera gånger här i bloggen att det skulle komma en bebis snart, när du skrivit sånt som att du har lovat folk att inte skriva patetiska saker om barn eller hur det nu var du skrev. :)

 
Ingen bild

Filip

25 oktober 2008 09:09

Storstefan: Jo, när du fått in 3 timmar distans på hojjen INNAN våra svintidiga simpass på morgnarna inser man att triathletande småbarnsföräldrar spelar i en egen division.

Veteranen: Att hänga på trendiga fik är en av de sakerna som jag redan raderat från min lista. Dessutom är vattnet i babysimspoolen 37 grader, perfekt för en frusen triathlet!

Anders L: Haha, Möllan mitt i prick!

Alva: Tack! Njae, det jag lovat var att aldrig skriva om känslor eller lägga ut bilder på småbarn. Det kan bli svårt att undvika bilderna om ett tag...

 
swyzak

swyzak

29 oktober 2008 19:19

Grattis Filip och välkommen till klubben för folk som nu får köra sina pass okristligt tidigt!

http://swyzak.bloggagratis.se

 
N'batha M'bwele

N'batha M'bwele

31 oktober 2008 11:25

Grattis papps. Har prövat det 3 ggr och det blir lika bra varje gång.

Hälsa Floppis från mig. Har ingen kontakt med henne då hon hoppade borf från Funbeat.

http://dumbas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards