Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Filip - 9 oktober 2008 09:09

Mycket maxningar har det blivit de senaste dagarna.

 I tisdags var det ju intervaller där jag åtminstone försökte köra max i löpning, jobbigt var det.


 Igår morse körde jag och Dave ett "No Remorse-pass" på morgonen: 12x400m, 20 sek vila, zon 3. Hopp i plurret 06.35 och passet var klart 08.02 Jättejobbigt sista 3 400ingarna.


På eftermiddagen skulle kroppen få lida för att den sprang så sakta på vo2max-intervallerna dagen innan och passet skulle upprepas fast nu på cykel: Totalt 1h 10min med 4x3min, de första 3 @340w och sista stegrande från 340 till 430w. Orkade 40sek på 430w, helt ok för att vara lilla jag. Dessutom en maxning på Wingate cykeln, peak på 770w. Skäms!


Inte utan att kroppen var lite sliten (och ljumsken ÖM) när jag gick till simhallen imorse. Min tanke var att hänga med längst bak i tåget och sen kliva upp efter 45min, ett lite lagom återhämtningspass liksom. Väl i simhallen informerar coach Mike att idag ska vi minsann MAXA. Passet är alltså tokmaxning med tidtagning och one on one-fight på 200, 150, 100 och 50m. Ca 6-7 min aktiv vila mellan. Givetvis ser coach till att jag får banan brevid Antti som vilat sig iform. Jag loosar alla loppen och trillar in på mediokra 2.38-1.55-1.11-33 Hur seg som helst i armarna. Första gången sen jag drog igång simboosten som jag inte persar när jag kör maxning.

Skapa flashcards