Alla inlägg den 22 september 2008

Av Filip - 22 september 2008 14:27

Nu måste jag för första gången i denna bloggs historia erkänna att jag inte haft tillräckligt mycket tid för att träna så som jag vill. Jag brukar ju själv säga att hur mycket tid som finns tillgänglig för träning är en direkt funktion av hur tidigt man går upp på morgonen. Problemet har varit att mina dagar börjat tidigare än simhallens öppettider och slutat efter att John Blund tröttnat på att vänta uppe på mig. Så det har blivit töntpass på 30-45minuter och faktiskt 2 vilodagar förra veckan. Just nu är kanske inte ambitionen på 100% heller, jag saknar tydliga mål för de kommande månaderna.

Men det ska bli ändring på detta fr.o.m nyss!


Efter en fullmatad vecka vilade jag upp mig genom att köra tur och retur till Göteborg, stöka med en utflytt och flyttstäda. The Possession Of Things är en enda stor förbannelse, det borde jag rista i sten nånstans. Fastän Liza och jag tillämpar minimalism i det mesta och slänger en grej varje gång vi köpt en ny så växer prylberget i våra förråd. Detta ledde till att jag gav bort min styrketräningsbänk med skivstänger och 150kg fria vikter till min snabbspringande adept Anna-Maria. Hoppas hennes vind håller för rumänska marklyft med 100kg på stången...


På hemvägen svängde vi förbi LK i storskogen och prackade på honom en juicepress och en TV. Nu är således LK ägare till:

-En rostig bil.

-Ett par trasiga löparskor.

-En juicepress.

-En TV.

Hoppas att han stannar hemma och kollar mycket på TV nu så att han tappar formen lite, den jäkeln hade persat på milen. Igen.




Skapa flashcards