Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Det sista

Av Filip - 31 juli 2008 07:38

Nu är cykeln ihopplockad och tävlingshjulen är på plats. Flåsmannens finfina dischjul bak och ett annat lånat högprofilhjul fram. Nu jäklar ska det cyklas! Flåsmannens visdoms ord ringer i öronen:

-Ju snabbare du cyklar ju fler watt sparar du på att ha aeroprylar!


Det är ändå svårt att sluta nojja över att få punka eller att kedjan ska gå av, tänk vad snopet.  De flesta andra faktorerna har man bra koll på men just mekaniska fel känns så slumpartade. Bara att jobba upp ett bra triathlonkarma och hoppas att tävlingsgudarna är på bra humör. Här kommer en lista på vad som ger bra respektive dålig triathlonkarma för er som inte är insatta:


Dålig triathlonkarma

-Att tränga sig i kön till pastapartyt (minus 4 poäng)

-En historik av att ha draftat på icke-drafting tävlingar (minus 12 poäng)

-Kissa i vattnet innan start (minus 0.5 poäng)

-Skälla på medtävlande eller funktionärer (minus 8 poäng)

-Klaga över allt och alla på sin blogg (minus 6 poäng)

-Dopa sig (minus 25 poäng)

-Ställa dumma frågor på det OBLIGATORISKA pre-race mötet (minus 10 poäng, ni kan inte ana vilket lidande detta innebär för vissa)

-Önska medtävlande lycka till och inte mena det (minus 1 poäng)


Bra triathlonkarma

-Önska medtävlande lycka till och mena det (2 poäng)

-Låna ut grejjor till konkurrent innan start (5 poäng)

-Använda återvinningsbara däck, våtdräkter och simglasögon (4 poäng)

-Klimatkompensera med utsläppsrätter för sina CO2-patroner (6 poäng)

-Ge en gel till stackarn som bonkat på träningspasset (4 poäng)

-Ställa sig i rätt våg innan simstarten (1 poäng)


Väderprognosen är nu helt upp å ner: 20 grader och regn ser det ut som. Svaga vindar, tack.


Nä dax att känna efter i halsen om det är nån förkylning på gång, tyckte nog det sved lite på en sidan när jag svalde....


KALMARNOJJA





 
 
Ingen bild

Andreas

31 juli 2008 09:34

Hur brukar karma relatera till slutplacering i loppet? Kör skiten ur dom andra nu. Vädret blir vad det blir. Lycka till!

 
Magda

Magda

31 juli 2008 18:58

Du såg ut att vara i god form imorse, så jag hyser höga hopp om din karma!

Själv blev jag hemskickad från kvällsträningen med kommentaren: "Du ser för jävlig ut."

Tur man bara har träningsläger framför sig och ingen tävling :-)

http://magdagad.blogspot.com

 
Ingen bild

Anders L

31 juli 2008 22:51

Lycka till och den här gången: lämna några bananer kvar i korgen åt oss längre bak i fältet!

 
Ingen bild

Filip

1 augusti 2008 06:23

Alla; tack!
Anders: Några bananer kan du nog inte räkna med om jag sprungit förbi! Håll till godo med saltgurkor, dom rör jag inte.
Magda: Håller med din tränare, du SÅG för jävlig ut, åtminstone händerna/blåsorna...

 
Berglund

Berglund

1 augusti 2008 21:19

Kör hårt nu!

http://www.motsm.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards