Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

Sommaren i city

Av Filip - 2 juni 2008 19:55

Nu är vi inne i juni månad och det betyder att det är dax att sätta asketism och glödheta träningspass i främsta rummet. Jag kan inte hålla på att mesa runt med träningen som jag gjort hittills utan nu ska minsann tumskruvarna skruvas åt ett par varv som min gamla kurschef brukade säga till oss varje måndag. Tack för det tipset Sune!


Planen är inte helt glasklar ännu men i grova drag så har jag några bör och skall krav som bör/skall uppfyllas enligt nedan:


*Planerade tävlingar: Göteborgs triathlon (skall), Sövde HIM (skall), den där tävlingen i Örebro (bör), öppet vatten sim-SM (strafftävling som jag SKALL köra om jag inte får in 25000 m i bassängen på en 7 dagars period innan 1 juli). Och så Kalmar såklart. I höst Elbaman men det orkar jag inte tänka på nu.


*Slå mitt gamla veckorekord på 32h totalträning (skall).


*Mongohårdkörning de två första veckorna i juli (bör).


*Få in 3st 10h-dagar med minst 20km löpning (skall)


*Pannbenshelg med Lillkötta (bör).


*Förbud mot godis, alkohol, kakor, saft, läsk! Har fått höra från flera håll att jag blivit fet så jag får nog krypa ner på 71kg som är min vanliga tävlingvikt :) Jag har en reserveration inlagd angående alkohol då mina goda vänner Simon och Sigrid gifter sig samma dag som sprint-SM går av staplen i Säter. Jag har utsetts till bestman och då bjuder seden att man ska bli dyngrak. Så då kan alla fjanta runt i en stor jäkla klunga på cyklingen utan min ädla närvaro....


Målet i Kalmar är 9.20h (skall) 9.15h (bör) oavsett väder och vind.


Nä nu dissar Liza min blogg "vem bryr sig hur du tränar egentligen, det är ju samma visa varje dag; simma på morgonen, cykla eller springa på kvällen" . Får sluta här.




 
 
Magda

Magda

2 juni 2008 21:02

Grymma målsättningar. Sjukt inspirerande. Vill ju typ ut och träna skiten ur sig på en gång.

http://magdagad.blogspot.com

 
Ingen bild

Dave

3 juni 2008 09:33

Asgarv!!!

"Så då kan alla fjanta runt i en stor jäkla klunga på cyklingen utan min ädla närvaro...."

 
Ingen bild

Olof

3 juni 2008 11:57

Tycker att du skall skriva ännu mer detaljerat om din träning. Redovisa varje pass du genomför med snittpuls/maxp., hastighet, underlag m.m Samt att givetvis fortsätta med dina långa utläggningar om hur dåligt det kändes. Mer misär åt folket helt enkelt.

 
Ingen bild

Floppis

3 juni 2008 13:00

Eeeeh... jag håller med Ynglingen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards