Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

Skärgårdshelg

Av Filip - 25 maj 2008 21:06

Det blev en ganska lugn och skön helg, både träningsmässigt och i övrigt. Hann med ett långpass i Nackareservatet med Dave på lördag morgon, start kl 06.00, så vargarna hade precis gått och lagt sig. Fick in runt 32-33km men något gör att jag får sjukt mycket oförtjänt träningsvärk av långpass. Antingen beror det på att jag kör dom innan frukost och kortisolnivåerna lever rövare med mina sarkomerer eller så är det mina tegelstenar till skor som gör att jag får ont i benen. Jag har ju kört i tävlingskor på alla träningspass de senaste åren men har nu införskaffat ett par Saucony Sinister för att inte behöva byta skor lika ofta som ett spädbarn byter blöjor. Får alltid lika ont i benen av dom.  Usch vad onaturligt.


Begav mig sen till Utö med Liza för att dra nytta av skärgårdsweekenden som jag slet till mig i Ö till Ö i höstas, retroaktiv vila eller vad man ska kalla det.


Imorse joggade vi en kort sväng ute på ön (magiskt) och i eftermiddags blev det 2.5h cykel med 6x4min MAX med 2 min rullvila. Intervallerna snittades på 43.2km/h; 3 i motvind, 3 i medvind. Inga fantastiska ben, men skönt väder och allmänt trevligt att träna.


Till helgen ska jag köra skiten ur mig på Hallsta triathlon som tyvärr har en knixig och draftingtillåten cykelbana. Så det blir tuff träning mån-tor och sen ett par lugna dagar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards