Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Filip - 15 maj 2008 09:04

Gårdagskvällen ägnades åt 27km löpning i ganska mysigt tempo. Dave påminde mig om att drygt 5 timmar träning på en dag aldrig kan vara en återhämtningsdag, även om det var vad jag hade i åtanke med gårdagens träning. Han hade helt rätt, låren är oförtjänt ömma och träningsvärkiga idag. Undra om det kan vara så att de är ovana vid det lugna tempot (på cyklingen alltså) och det var det som gjorde att jag fick träningsvärk? Eller kanske är jag bara otränad?


Imorse blev det en timme simning som vanligt, coachen var inte närvarande och det satte sig direkt på motivationen. 2800m med en massa 25or max mellan den "riktiga" simningen. Ikväll hoppas jag på att Dieselmannen tillfrisknat och visar hur man kör tröskellöpning.


Jag känner Ve och Fasa inför helgens prövningar,  syrran tycker att vi ska springa Tolvanloppet på lördag. I inbjudan kan man läsa att det är "Stockholms mest kuperade löptävling" vilket inte är musik i mina öron direkt. Lika bra att få in ett gäng timmar cykel precis innan så jag har något att skylla på...

Skapa flashcards