Alla inlägg den 27 april 2008

Av Filip - 27 april 2008 11:37

korrigerar jag sluttiden till. Mina 4.12 var pa egen klocka och det var en liten tjuvstart dar jag tydligen lyckades starta klockan. Lite intressant att jag lyckades dra igang klockan for tidigt for nar jag kom upp ur vattnet stod tiden pa 34.xx (men det var egentligen 30.xx) vilket gjorde att jag blev forbannad och tryckte pa valdigt hart pa cykeln forsta varvet. Cyklingen gick pa 2.12 och jag fick kora helt sjalv utom sista varvet nar jag kom ikapp tjejen som vann och da samkorde jag med henne ett tag.


 Kollar man pa cykeltiderna i detta loppet sa ar dom sjukt bra och 15-20 pers har tider runt 2.02-2.04 (typ 43-44 km/h) detta berodde pa att draftavstandet var 7m (istallet for 10m) vilket ledde till att stora klungor bildades. Ligger man 7m bakom nagon far man valdigt mycket slipstream och sen kanns det verkligen som man fuskar nar man ligger sa nara. Hur svart kan det vara att halla 10m lucka istallet? Det blir mycket justare tavling da, som det var igar sa handlade det mest om att simma snabbt sa man kommer med en bra klunga.  


Mest nojd ar jag med att jag holl ihop lopningen igar, jag avslutade jag med 1.23 pa halvmaran. Forsta milen gick pa 37.40 och kvartsmaran 39.45, sen hade jag fullt upp att halla ihop kroppen i varmen och sankte farten lite for att inte kola pa stallet. Blev inslapad i sjukvardstaltet efter malgang eftersom jag var sa yr men jag repade mig pa en halvtimme.


Det var sjukt mycket snabbt folk med pa tavlingen igar. Bara en san sak att Colting korde pa 3.40 och det bara rackte till 5e plats och Ted As gjorde 3.56 vilket gav en 17de plats! Paul Amey som ar dubbel varldsmastare i duathlon vann pa helt sjuka 3.37 Han avslutade med en halvmara pa 1.10 vilket ar lojligt snabbt i 28 graders varme.

Skapa flashcards