Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Filip - 13 mars 2008 12:57

...och räknar fortfarande....

När jag tränar på bra brukar jag vara ojämnheten själv. Min 48 timmarssvacka följdes av ett gäng sjukt bra pass, precis sådär som man skulle vilja känna sig på tävling; lätta ben, bra pannben, allt är kul etc.


Styrkeintervallerna jag kör ibland på hojjen går ut på att leta upp en jobbig backe, lägga i en växel som gör att man kan hålla en kadens på 35-40 med puls på strax under tröskelnivå och sen är det bara att mata på. Ungefär som att gå till gymmet och köra benpress, jobbigt men när man superkompenserat 2-3 dagar senare brukar det kännas lättare att hålla högt tryck när man kör hårt. Avslutade med en kort löprunda i 4.15-tempo för att få in triathlonkänslan.  


Imorse simmade jag ett distanspass med klubben. Vi körde i ett tempo som kändes som det långsammaste man kan simma utan att sjunka, ändå gick hundringarna på 1.30-1.31!? Mycket märklig känsla med tanke på att det där var mitt tävlingstempo på HIM-sträckan förra året. Jag har stora förhoppningar om att jag ska slippa krypa ur vattnet i mitten av packet till sommaren :-)

Skapa flashcards