Direktlänk till inlägg 1 februari 2008

Rabiata pensionärer

Av Filip - 1 februari 2008 10:12

Morgonens simpass blev en annorlunda upplevelse och en tillrättavisning i socialt beteende. Jag var uppe 05.20 och åt min frukost för vinnare: 200g blåbär med rågflingor och en kaffe. Simhallen öppnade 06.30 och jag hängde på låset för idag skulle jag minsann hinna med 4000m innan jobbet.


Jag hann 1400m innan en hord med pensionärer simmade kors och tvärs (bokstavligen) i bassängen. Sökte mig mot ena kanten men dom var överallt, ÖVERALLT! Hängde lite i en startpall för att försöka hitta en lucka att simma i men inte ens Schrödinger skulle hitta ett mönster i detta kaotiska hängpungsmyller. En pensio som jag precis simmat om kommer nu fram till bassängkanten och berättar hur många år han simmat i denna bassängen och att "de unga" (tack) ska simma ur vägen för de äldre... Precis när han sagt detta kastar han sig bakåt med ryggen före för att simma ryggsim och hans benspark träffar mig mitt på simglasögonen. Aj som fan!! Inte avsiktligen antagligen men han bara simmade vidare. Det blödde bara lite på näsan men reptilhjärnan kopplades snabbt in och 3 alternativ räknas snabbt upp:


1) Kill em, kill em all!!!

2) Simma ikapp gubben, simma över gubben, lägg på benspark, vassa armbågar, starten i Kalmar har gett mig en hel del träning hur man ska göra.

3) Svälj hårt 3 ggr, acceptera ödet och ta ut det på bloggen istället.


Ja, ni ser vad jag valde.

Lämnade bassängen, omgrupperade till annan simhall, körde 2600m till, gick till bloggen.


Puh!



 
 
Linda

Linda

1 februari 2008 10:53

Kan inte annat än le åt inlägget, för visst känner man igen det lite.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Distansmannen

1 februari 2008 14:30

Synd att du envisas med storstaden, här hade vi kunnat fixa hela bassängen gratis med tillträde från 05.30 6 dagar i veckan. Om du gillar 16,5 meters bassäng vill säga!

 
Ingen bild

Veteranadepten

1 februari 2008 19:33

Köp en torrdräkt och simma i typ Riddarfjärden istället. Så här års är det knappt några båtar ute. Du kan t o m få låna min pool, såvida du gillar att simma runt runt förstås.

 
Ingen bild

Filip

1 februari 2008 20:25

Distansmannen: 16.5 låter lite kort, jag oroar mig för vad en 25a gör för min kapacitet att simma i öppet vatten
Veteranadepten (undrar vilken av dem): Egen swimmingpool? Inte dåligt! Jag har allvarligt funderat på att bygga en ränna i skogen nånstans: 1x1x25m borde räcka, bara att sätta igång och gräva och leda ner en liten bäck i rännan!

 
N'batha

N'batha

1 februari 2008 21:43

Bättre det än konfliktsökande som en målsökande scuddmissil. Jag hade troligen skippat träningen och simmat upp och provocerat fram en konflikt istället.

http://dumbas.blogg.se

 
Ingen bild

GIH-studenten

2 februari 2008 17:09

Ja, men, slagsmål med pensionärer borde väl göra mycket gott för din kapacitet att simma i Kalmar? För övrigt har du väl tillgång till en 25a där pensionärsaktiviteten är schemalagd och poolen oftast är helt tom på förmiddagarna? Gliiiiiiidigt...

 
Benet

Benet

4 februari 2008 09:50

I know the feeling. Pensionärsinvasion är ett "problem" även i "min" simhall, i varje fall på morgnarna. Detta har gjort att jag valt bort morgonpassen och nu försöker hitta tider på kvällarna då det är lite mer öppet vatten i motionsbassängen.

Jag simmar inte så ofta, egentligen bara när jag är skadad (vilket jag tyvärr är för till tillfället). I annat fall är det löpning som gäller och det är så befriande eftersom man då inte behöver trängas och slipper att bli sparkad blodig av övriga motionärer...

http://benets.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Skapa flashcards