Direktlänk till inlägg 13 januari 2008

fanigt

Av Filip - 13 januari 2008 14:31

en adjektivifierad svordom måste väl godkännas av moderatorn?


DNFadde idag då min vad knöt ihop sig fullständigt efter dryga 400m. Det verkar aldrig som jag lär mig att det är LIVSFARLIGT att vila. Ingen löpning alls torsdag eller fredag, bara sim + cykel lite lätt. Detta tog ut sin rätt och joggen igår kändes som sagt stelt. Uppvärmningen idag kändes hygglo men stegringsloppen gjorde rätt ont i baksidorna och vaderna. Typiskt övervilningssyndrom. Öppnade på 30 blankt, kändes sådär, sen ökade jag lite och passerade 400 på 58.5 och hade planerat hårdkörning på tredje varvet men i kurvan stelnade cementen i vaden och det var bara att kliva av.


Planen nu är att förneka att detta är en skada, träna hårt HELA VÄGEN FRAM TILL NÄSTA LÖRDAG UTAN ATT VILA och köra 800 så snabbt det bara går. Hur svårt kan det vara?


På idrottsmeritslistan har jag nu lagt till en framgångsfull bestigning av våran ytterport, många försök att klänga upp på den listen, men igår satt den: (gick inte att rotera videon tyvärr) :-((

http://www.youtube.com/watch?v=v_gCiDamzF8

 
 
Ingen bild

Frida

13 januari 2008 15:58

Det är väl du som är moderatorn? Och vad är vad? Vad är snabbt glömt. Du kommer springa fort alla fyra varv på lördag, då jä*vlar ska det hejas och skrikas.

 
Ingen bild

Frida

13 januari 2008 16:00

Glömde kommentera portbestigningen: "ser bra ut, kör hårt" Att filmen är lite snedvriden ger ju bara lite extra action till det hela

 
Ingen bild

Lars

13 januari 2008 22:11

Det är livsfarligt att vila. Se bara på hur det gick för Per Elofsson som brände ut sig. Det måste varit hans två obligatoriska vilodagar i veckan som gjorde att han gick över gränsen och blev övervilad. Hoppas Kalla inte går i samma fälla.

Videon ger mig lite Batmanvibbar, du vet den gamla tv-serien där de vred kameran för att simulera fasadklättring...

 
Ingen bild

Filip

14 januari 2008 09:17

Lars: Du har rätt! Ingen vilade så mycket som Elofsson och ingen brände sig så hårt som han. Alltså var det VILAN som gjorde det, så måste det ha varit.

 
Ingen bild

Hans-Åke

15 januari 2008 22:23

När ska du inse det fysiologiskt ologiska att som snart medelålders och med flerårigt fokus på uthållighetssportande försöka dig på att överträffa ett gammalt personbästa på medeldistans? Vänta med banlöpningen tills du kan tävla i M35 och uppåt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards