Alla inlägg den 27 december 2007

Av Filip - 27 december 2007 23:16

Ett litet trevligt arrangemang i folktomma Sunnahallen ikväll. 5x600m progressivt i varje intervall med 5 min vila var kvällens övning. På startlinjen stod jag själv, LK, Björn, Nicke och de makalösa bröderna Robin och Jonas Leandersson. Förra gången jag försökte mig på detta pass lyckades jag/vi inte få det progressivt så nu försökte vi verkligen hålla nere farten till 69 sek på första 400 för att kunna ge full patte sista 200. Första intervallen gick fint och jag hade 29.nått på sista 200, andra också ok sen började det blöda lite smått. Märkliga cp-ryck och krampningar från hamstringen gjorde att jag fick stanna eftyer 400 på den 3de intervallen, sen på att igen och 4an och 5an gick ganska bra. Snittiden blev bara godkänd (1.41.nått) men jag tröstar mig med att det var progressivt och fint.  Kul att se 52kg Nicke spurta mot dubbelt så tunga LK på sista 200ingen :-)

Bröderna Leandersson var untouchable och var minst 20-30m före i mål på alla intervallerna. Inte så förvånande kanske.

Ovido - Quiz & Flashcards