Direktlänk till inlägg 26 november 2007

helgen vecka 47

Av Filip - 26 november 2007 10:53

Yes! Där fick jag in en låttitel till. Den som vet vilken grupp som gjort den låten ska få en pannkaka gjord på avfettat sojaprotein.


124km löpning och 3h cykel slutade veckan på. Det blev 3 kvalitépass varav 2 var de gedigna testerna ute på Bosön och sen "show-down in little Bosön" igår då. Jag gav väl åtminstone 98% på passet igår men benen känns ändå finfina idag. Jag fattar inte riktigt vad folk menar när dom säger att man återhämtar sig som snabbast i tonåren och sen tar det längre och längre tid, helst efter kvalitépass. Min upplevelse är att det är tvärtom. För 10-15 år sen skulle ett sånt här pass sitta i i minst 4-5dagar och det skulle vara omöjligt att träna seriöst 1 eller 2 dagar efter.  Jag har aldrig känt mig starkare än vad jag gör så här på ålderns höst :-) Om inget drastiskt händer blir det nog lite längre intervaller imorgon igen.



 
 
Ingen bild

olof

26 november 2007 11:36

Öhh...är det inte 'helgen vecka 48' den heter? ...av Bob dog. Själv känner jag mig lätt misshandlad i underbenen idag. Antar att det botas bäst med lite snabba intervaller.

 
Ingen bild

Böna P

26 november 2007 12:16

Bob Hund gjorde ju den ljuvliga låten "Helgen v.48", men v.47 vet jag tyvärr inte.

 
Ingen bild

Filip

26 november 2007 13:57

Grattis, ni har vunnit en pannkaka var! Det var mitt usla minne som gjorde det till en kuggis bara :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filip - 12 mars 2010 12:13

Begrunda vettvillingens senaste otyg på www.nitrovegan.blogspot.com   Ha inte för stora förhoppningar bara ...

Av Filip - 25 oktober 2009 08:08


Det har börjat poppa upp en massa reklam för diverse produkter på den här bloggen. Eftersom jag inte vill att mina  svaga läsare undermedvetet börjar tvångsköpa ögonfransförlängare bara för att dom är beroende av världens bästa triathlonblogg så lägg...

Av Filip - 24 oktober 2009 08:05

Fullbordade arbetsveckan igår och jag har hållt mig till planen både tränings och arbetsmässigt. 121km löpning på 5 dagar, 2 simpass och ett cykelpass ger mig ett bra utgångsläge inför helgen då jag bara behöver få in 4 mil för att uppnå minimigränse...

Av Filip - 20 oktober 2009 19:23

Trots så många år av träning som jag har bakom mig så verkar jag ändå aldrig lära mig dom mest basala grejerna för att en träningsdag ska bli lyckad: 1) Torra kläder är skönt 2) Mat är gott 3) Bastu är urlakande Efter en lätt joggingtur ner t...

Av Filip - 18 oktober 2009 21:33

166km denna veckan, 2 kvalitépass, ett i backe och ett fartlek. Min hjärna var kreativ idag och kom på minst 10 ursäkter att stanna hemma och kolla TV istället för att springa 2 timmar ensam i regnet. Ganska intressant när man väl bestämt sig för vad...

Ovido - Quiz & Flashcards