Alla inlägg den 30 oktober 2007

Av Filip - 30 oktober 2007 14:46

Har fått höra från flera håll om omöjligheten för min del att springa 800m på mindre än 2 minuter i vinter. Ofta är det välgrundade uttalande av folk som "vet".  De vanligaste kommentarerna till varför det inte kommer gå följer nedan med mina inlägg i kursivt:


-Har man en gång gått upp i distans är det svårt/omöjligt att gå ner igen. Att försöka gå från Ironman (tävlingstid nära 10h) till 800m (tävlingstid 1.59.9 min) är bara dumt, ännu dummare att försöka göra det på bara 4-5 månader. Det går aldrig. -Ärligt talat så tror jag inte det är så svårt att gå neråt i distans, kanske är det bara så att det är väldigt få som faktiskt provar.


-Dina 1.59 (kanske) var utomhus,  1.59 utomhus motsvarar 1.57-1.57,5 inomhus och du har dessutom bara gjort det en enda gång. Det är stor skillnad att ha varit stabil under 2min. Det går aldrig. Jag vet, det kommer bli tufft men jag gillar fartkänslan inomhus... Dessutom fanns det mer i kroppen den där gången.


-Du har ingen talang. Det går aldrig. -Jag vet men det behövs inte. Sen gillar jag att träna, det är bra.


-Du är för gammal, du är inte byggd för löpning och du måste äta kött för att klara det, det finns inget kreatin i grönsaker, inget protein heller.  -Nog är jag gammal men det känns bra i kroppen, jag var byggd (nästan) på samma sätt för 12 år sen, jag var vego redan då och jag äter garanterat mer protein nu än då!! Kreatin är en annan femma. Det blir man bara tung av. 


Ja så kan det låta. När jag tänker efter är det faktiskt bara en enda som har sagt att han tror jag fixar det. Minst 10 har sagt att det aldrig kommer gå och två av dessa var beredd att satsa pengar på att jag skulle misslyckas. Muntert. Den som lever får se!



Skapa flashcards