Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Filip - 1 oktober 2007 12:26

Blev en ok vecka trots jobbig förkylningskänsla i 4 av dagarna. 112km och 3 kvalitépass; 2ggr mongoträning i Hammarbybacken och 5x1000m, med 90sek vila. Resten mjuk och fin distans. 5x1000-passet tänkte jag skulle bli ett lätt pass eftersom halsen bråkade lite men av någon anledning gick det inte att hålla igen farten utan snittet blev 3.21 med bra känsla.


Veckan som kommer har sin höjdpunkt på lördagen med Stockholmsloppet över 10km. Det är precis vad jag behöver just nu. Hittills har träningen antingen varit superlätt distans eller hårdare, ganska korta intervaller. Ingen tempokörning eller något 10km-specifikt alls. Vad jag kan göra för tid har jag alltså ingen aning om men kroppen känns bra och jag ska såklart ta i så jag nästan går av.

Ovido - Quiz & Flashcards